-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ibiza fornyes
Seat solgte kun elleve eksemplarer av Ibiza i Norge i fjor, men den er likevel merkets mest solgte modell på verdensbasis. I år får den ny look, og tilbys i 18 versjoner.
Ibiza higer etter adjektivene sportslig og dynamisk, og den tilnærmer seg samtidig resten av Seat-familien ved å hente elementer fra søsknene Altea, Toledo og León. Det interiøre designet og kvaliteten er oppgradert med blant annet nye farger, dørpaneler og dashbord.
Modellen vil være tilgjengelig i fem ulike utstyrsnivåer. Reference, Stylance og Sport er forholdsvis like med tanke på den estetiske delen, mens FR (Formula Racing) og Cupra modifiseres til å legge seg noen hakk høyere.
De største av de 11 motoralternativene til Ibiza kan du kun få i disse utstyrsnivåene, deriblant en 1.8 20V turbo som yter 180 hk.
Femtrinns gearkasse er standard, mens automat er en mulighet og sekstrinns kasse leveres til de største turbodieselmotorene, 1.9 TDI med 130 eller 160 hester. Minste motorvolum er 1.2 liter.
Chassiset er det samme som på forrige Ibiza-modell, men av endringer kan det nevnes en ny fanger med mer aggressive luftinntak som slynger seg rundt fronten. Cupra har fått tildelt en større frontfanger enn de fire andre utstyrsnivåene, og på versjonene med mer over 100 hk under panseret er også de doble enderørene på eksosanlegget mer synliggjort i kromutførelse.
Bakparten er dynamisk utformet, og med Ibiza-merket plassert på midten. FR og Cupra har sine betegnelser på setene, gearspaken, rattet, på grillen og på aluminiumsfelgene, som leveres i 16" og 17"-format.