-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ibiza fornyes
Seat solgte kun elleve eksemplarer av Ibiza i Norge i fjor, men den er likevel merkets mest solgte modell på verdensbasis. I år får den ny look, og tilbys i 18 versjoner.
Ibiza higer etter adjektivene sportslig og dynamisk, og den tilnærmer seg samtidig resten av Seat-familien ved å hente elementer fra søsknene Altea, Toledo og León. Det interiøre designet og kvaliteten er oppgradert med blant annet nye farger, dørpaneler og dashbord.
Modellen vil være tilgjengelig i fem ulike utstyrsnivåer. Reference, Stylance og Sport er forholdsvis like med tanke på den estetiske delen, mens FR (Formula Racing) og Cupra modifiseres til å legge seg noen hakk høyere.
De største av de 11 motoralternativene til Ibiza kan du kun få i disse utstyrsnivåene, deriblant en 1.8 20V turbo som yter 180 hk.
Femtrinns gearkasse er standard, mens automat er en mulighet og sekstrinns kasse leveres til de største turbodieselmotorene, 1.9 TDI med 130 eller 160 hester. Minste motorvolum er 1.2 liter.
Chassiset er det samme som på forrige Ibiza-modell, men av endringer kan det nevnes en ny fanger med mer aggressive luftinntak som slynger seg rundt fronten. Cupra har fått tildelt en større frontfanger enn de fire andre utstyrsnivåene, og på versjonene med mer over 100 hk under panseret er også de doble enderørene på eksosanlegget mer synliggjort i kromutførelse.
Bakparten er dynamisk utformet, og med Ibiza-merket plassert på midten. FR og Cupra har sine betegnelser på setene, gearspaken, rattet, på grillen og på aluminiumsfelgene, som leveres i 16" og 17"-format.