-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ibiza fornyes
Seat solgte kun elleve eksemplarer av Ibiza i Norge i fjor, men den er likevel merkets mest solgte modell på verdensbasis. I år får den ny look, og tilbys i 18 versjoner.
Ibiza higer etter adjektivene sportslig og dynamisk, og den tilnærmer seg samtidig resten av Seat-familien ved å hente elementer fra søsknene Altea, Toledo og León. Det interiøre designet og kvaliteten er oppgradert med blant annet nye farger, dørpaneler og dashbord.
Modellen vil være tilgjengelig i fem ulike utstyrsnivåer. Reference, Stylance og Sport er forholdsvis like med tanke på den estetiske delen, mens FR (Formula Racing) og Cupra modifiseres til å legge seg noen hakk høyere.
De største av de 11 motoralternativene til Ibiza kan du kun få i disse utstyrsnivåene, deriblant en 1.8 20V turbo som yter 180 hk.
Femtrinns gearkasse er standard, mens automat er en mulighet og sekstrinns kasse leveres til de største turbodieselmotorene, 1.9 TDI med 130 eller 160 hester. Minste motorvolum er 1.2 liter.
Chassiset er det samme som på forrige Ibiza-modell, men av endringer kan det nevnes en ny fanger med mer aggressive luftinntak som slynger seg rundt fronten. Cupra har fått tildelt en større frontfanger enn de fire andre utstyrsnivåene, og på versjonene med mer over 100 hk under panseret er også de doble enderørene på eksosanlegget mer synliggjort i kromutførelse.
Bakparten er dynamisk utformet, og med Ibiza-merket plassert på midten. FR og Cupra har sine betegnelser på setene, gearspaken, rattet, på grillen og på aluminiumsfelgene, som leveres i 16" og 17"-format.