-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nissans jordiske måne-bil
Terranaut er navnet på Nissans enorme konseptbil i Genève. Navnet sier sitt. En blanding av astronaut og terra. Med andre ord, bil for romforskere som tilfeldigvis befinner seg på jorden. Ikke en LunaRover men en TerraRover.
Jeg beklager, men for meg tilter det når folk som har gjort denne bilen grav alvorlig forteller at den er utviklet for å beskytte de inni mot denne verdens mest ekstreme miljøer og samtidig tillater deg å være en del av dette miljøet – allikevel!
Bilen er tegnet ved Nissans designsenter i London, ikke akkurat et av verdens mest ekstreme miljøer, i hvert fall ikke i negativ betydning, og sjefdesigneren for dette prosjektet, Felipe Roo Clefas har gitt plass til tre okkupanter: Fører, co-fører og laboratorietekniker. Han har tatt den helt ut, med svingbare seter og vegger fulle av dataskjermer, her skal man virkelig kunne observere og rapportere fra alle jordens kanter.
Mitt personlige problem er bare det at jeg synes jeg får akkurat dette så meget bedre i skikkelige Sci-Fi tegneserier. Her blir det ganske halvhjertet. Bilen kan jo ikke en gang fly, ingen luftputehjelp for å komme ut av sumpen, og ingen amfibiemuligheter. Bare et råttent gammelt firehjulstrekk, denne hadde tapt i ethvert gjennomsnitts X-Box spill.
Som designøvelse er den vel også ganske tilbakeholdende. En kube er en kube og kan fort bli ganske kjedelig. Det er ikke mange spor av en jordfartsoddysée her.
I den grad det er interessant kan jeg nevne at den er 496 cm lang, har nesten ikke overheng i noen av endene, så den håndterer 26 grader oppover og 29 grader nedover, den er litt over 2 meter bred og like høy, når utsiktstårnet er på plass.