-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Nissans jordiske måne-bil
Terranaut er navnet på Nissans enorme konseptbil i Genève. Navnet sier sitt. En blanding av astronaut og terra. Med andre ord, bil for romforskere som tilfeldigvis befinner seg på jorden. Ikke en LunaRover men en TerraRover.
Jeg beklager, men for meg tilter det når folk som har gjort denne bilen grav alvorlig forteller at den er utviklet for å beskytte de inni mot denne verdens mest ekstreme miljøer og samtidig tillater deg å være en del av dette miljøet – allikevel!
Bilen er tegnet ved Nissans designsenter i London, ikke akkurat et av verdens mest ekstreme miljøer, i hvert fall ikke i negativ betydning, og sjefdesigneren for dette prosjektet, Felipe Roo Clefas har gitt plass til tre okkupanter: Fører, co-fører og laboratorietekniker. Han har tatt den helt ut, med svingbare seter og vegger fulle av dataskjermer, her skal man virkelig kunne observere og rapportere fra alle jordens kanter.
Mitt personlige problem er bare det at jeg synes jeg får akkurat dette så meget bedre i skikkelige Sci-Fi tegneserier. Her blir det ganske halvhjertet. Bilen kan jo ikke en gang fly, ingen luftputehjelp for å komme ut av sumpen, og ingen amfibiemuligheter. Bare et råttent gammelt firehjulstrekk, denne hadde tapt i ethvert gjennomsnitts X-Box spill.
Som designøvelse er den vel også ganske tilbakeholdende. En kube er en kube og kan fort bli ganske kjedelig. Det er ikke mange spor av en jordfartsoddysée her.
I den grad det er interessant kan jeg nevne at den er 496 cm lang, har nesten ikke overheng i noen av endene, så den håndterer 26 grader oppover og 29 grader nedover, den er litt over 2 meter bred og like høy, når utsiktstårnet er på plass.