Detaljer i interiøretDetaljer i interiøret

Detaljer i interiøret
Detaljer i interiøret
FørermiljøFørermiljø

Førermiljø
Førermiljø
FrontlyktFrontlykt

Frontlykt
Frontlykt
InteriørInteriør

Interiør
Interiør
LogoLogo

Logo
Logo
Stort bilde bakfraStort bilde bakfra

Stort bilde bakfra
Stort bilde bakfra
Stort bilde forfraStort bilde forfra

Stort bilde forfra
Stort bilde forfra
Stort bilde fra sidenStort bilde fra siden

Stort bilde fra siden
Stort bilde fra siden
Stort bilde skrÃ¥ bakfraStort bilde skrå bakfra

Stort bilde skrå bakfra
Stort bilde skrå bakfra
Stort bilde skrÃ¥ forfraStort bilde skrå forfra

Stort bilde skrå forfra
Stort bilde skrå forfra

Ny Peugeot 307 - Fransk eleganse

Den skal debutere på Geneve-utstillingen som åpner 1.mars, men i dag har Peugeot sluppet de første offisielle bildene av sin nye 307. En typisk og moderne Peugeot med elegante, franske linjer.

Publisert
herher

Økt sikkerhet
Peugeot 307 er utstyrt med ABS-bremser med elektronisk bremsefordeling og nødbrems-assistanse, ESP og 6 kollisjonsputer samt aktive hode- og fot-støtter. Når det gjelder elektroniske hjelpemidler i bilen kan du velge mellom tre forskjellige nivåer, noe som blant annet inneholder radio med CD og GPS navigasjon samt stemmestyrt GSM WAP-telefon.

Peugeot 307 er første modell i PSA-gruppens T5-program som representerer en investering på 7,2 millioner franc. Modellen kommer på det franske markedet tidlig på sommeren og skal lanseres i resten av Europa gradvis utover andre halvår. Den skal produseres i et antall av rundt 2000 biler pr dag.

Myke linjer
Som konseptbilen Prometheus kjennetegnes 307 av en uvanlig stor frontrute som glir over i et relativt høyt tak. Front- og baklykter vitner tydelig om slektskapet til andre Peugeot-modeller, ikke minst 206. Interiøret er luftig og moderne og inneholder en rekke smarte lommer og rom for oppbevaring av forskjellige gjenstander. Interiøret kan leveres i 4 forskjellige farger og eksteriørt kan du velge mellom hele 14 forskjellige lakkfarger.

Fra starten vil 307 komme med tre alternative motorer, to for bensin og en for diesel. Minst av bensinmotorene er en 1,6-liter med 110hk mens den største er på 2 liter og har 138hk. Dieselmotoren er en 2-liters HDi Common Rail motor som yter 90hk og har et dreiemoment på 205 Nm allerede ved 1750 omdreininger. Noe senere vil det også bli lansert en 1,4-liters bensinmotor (75hk) og en enda kreftigere 2-liters dieselmotor som yter 110hk. Bilen blir i startfasen kun levert med 5-trinns manuell gearkasse, men automatgear blir tilgjengelig noe senere, da med tiptronic.

Først kombi, så stasjonsvogn
Peugeot 307 blir lansert i 3- og 5-dørs kombiutgave og i løpet av 2002 vil den også komme som stasjonsvogn. Du kan velge mellom tre forskjellige utstyrsnivåer med betegnelse XR, XS og XT. Alle modellene er svært velutstyrt og inneholder blant annet seks kollisjonsputer, høyde- og lengdejusterbart ratt, fem hodestøtter, 40/60 nedfellbart baksete, elektriske vindusheiser foran, fjernstyrt sentrallås og aircondition med avkjølt hanskerom.

Blant øvrig utstyr som finnes som standard eller tilleggsutstyr nevner vi hasardlys som automatisk tennes under hard nedbremsing, automatisk tenning av hovedlys når utelyset blir svakt, følg-meg-hjem-funksjon og automatisk låsing av bagasjerom når bilen er i bevegelse.

Utfordrer Golf og Astra
Bilens fysiske mål er 4,20m (L) x 1,73m (B) x 1,51m (H). Den norske importøren, Bertel O. Steen, antyder at Peugeot 307 vil bli priset et sted mellom VW Golf og Opel Astra, noe som betyr i overkant av to hundre tusen kroner for de mest populære modellene. Målsetningen er at den skal oppnå en markedsandel på 2-3 prosent her til lands. En svært viktig modell for det norske bilkonsernet, altså.

Powered by Labrador CMS