MG X11
MG X11 bakfra
MG X11 bakfra
MG X11
MG X11 forfra
MG X11 forfra
Rover 75 stasjonsvogn
Rover 75 stasjonsvogn har fÃ¥tt en stor bakdør
Rover 75 stasjonsvogn har fått en stor bakdør
Rover 75 stasjonsvogn
75 stv. bagasjerom
75 stv. bagasjerom
Rover 75 stasjonsvogn
75 stv. bakfra
75 stv. bakfra
Rover 75 stasjonsvogn
75 stv. forfra
75 stv. forfra

Rover 75 stasjonsvogn

Vi har etter hvert blitt vant til å se Rover 75 på norske veier. Modellen var den største satsningen BMW foretok før de overdro den britiske fabrikken til nye eiere. Det har ligget i kortene at bilen også skulle komme i stasjonsvogn-utgave.

Publisert

Turbulensen rundt MG/Rover i forbindelse med BMWs avhending samt etablering av nye distributører har nå avtatt, og i Norge finner du fortsatt Rover-modellene i salgslokalene til BMW-forhandlere.

Rover 75 stasjonsvogn har mye til felles med sedanen. I fronten finner du de karakteristiske lyktene og bakerst har bilen fått en stor bakluke som måler 1,1 meter i bredden. Bagasjerommet er på 400 liter under vinduene og 680 liter målt til taket. Dersom baksetene legges ned får du et lasterom på hele 1222 liter med et flatt gulv som måler 2,06m i lengderetningen. Vinduet i bakdøren kan åpnes separat for enkel innlasting av små gjenstander.

Til Norge kommer 75 stasjonsvogn tidlig på høsten, og importøren, Britisk Bilimport har som målsetning å selge 420 biler til sammen av sedan og stasjonsvogn inneværende år.

Pristillegget for stasjonsvogn i Norge er foreløpig ikke klart, men på Rovers hjemmemarked i England vil det beløpe seg til 1.000 pund, eller ca 13.000 kroner. Billigste variant av sedanen koster i Norge kr 300.000, så Rover 75 stasjonsvogn bør bli en interessant utfordrer i et stort segment for de som ønsker å skille seg ut med en bil som blir lagt merke til.

Powered by Labrador CMS