-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Suzuki. Aerio i Japan,
Liana i Europa
Suzuki har for tiden en ganske aktiv modell-politikk. Nye utgaver kommer på rekke og rad, selv om mange av dem er så små og trange at de ikke blir eksportert. Det vil deres nye Aerio bli.

For Suzuki er dette en ny biltype. Til nå har de bygget kantede Wagoner eller konvensjonelle sedaner med tilhørende stasjonsvogner. Her kommer en slags mini-MPV, ikke ukjent fra andre, men en første gangen fra Zuki.
Det er en kompakt bil 423 cm lang, 169 bred og 155 høy, og med en flunkende ny 1,5 liters motor om bord. Den er på 81 kW (110 hk) ved 6.000 o/min og 142 Nm ved 4.000 omdreininger og er koblet til enten en 5 trinns manuell eller 4 trinns automatkasse som igjen er koblet til enten ren forhjulsdrift eller et 4WD-system. Man venter ikke annet derfra.
Japanerne er ikke ivrige etter å fortelle om aks og toppfart før de kan bruke nøytrale referanser (redsel for reklame-etisk regelverk?) med forbruket er de pålagt å oppgi, så der står det 18 km/l etter en spesiell japansk syklus.
I Japan er Suzuki sterkest på mikrobilene, de rare 660 ccm småbilene som ikke sees andre steder enn hjemme. Det er her Zuki føler seg mest hjemme, så det er kanskje derfor de er forholdsvis beskjedne når det gjelder salgsmål for denne nye: bare 1.000 i måneden. Men det styrker jo også mistanken om en offensiv eksport av denne bilen, man starter ikke en ny modellserie for å selge 12.000 av den i året.
Bilder
Stort bilde forfra
Stort bilde bakfra
Stort bilde fra siden
Stort bilde fra siden/forfra
Stort bilde førermiljø
Stort bilde interiør
Bilde med lengde-mål
Bilde med bredde-mål
Bilde "Stylet" Aerio
Bilde "Europa-stylet" Aerio
Av Jon Winding-Sørernsen – bilnorge.no