-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Ny Suzuki. Aerio i Japan,
Liana i Europa
Suzuki har for tiden en ganske aktiv modell-politikk. Nye utgaver kommer på rekke og rad, selv om mange av dem er så små og trange at de ikke blir eksportert. Det vil deres nye Aerio bli.

For Suzuki er dette en ny biltype. Til nå har de bygget kantede Wagoner eller konvensjonelle sedaner med tilhørende stasjonsvogner. Her kommer en slags mini-MPV, ikke ukjent fra andre, men en første gangen fra Zuki.
Det er en kompakt bil 423 cm lang, 169 bred og 155 høy, og med en flunkende ny 1,5 liters motor om bord. Den er på 81 kW (110 hk) ved 6.000 o/min og 142 Nm ved 4.000 omdreininger og er koblet til enten en 5 trinns manuell eller 4 trinns automatkasse som igjen er koblet til enten ren forhjulsdrift eller et 4WD-system. Man venter ikke annet derfra.
Japanerne er ikke ivrige etter å fortelle om aks og toppfart før de kan bruke nøytrale referanser (redsel for reklame-etisk regelverk?) med forbruket er de pålagt å oppgi, så der står det 18 km/l etter en spesiell japansk syklus.
I Japan er Suzuki sterkest på mikrobilene, de rare 660 ccm småbilene som ikke sees andre steder enn hjemme. Det er her Zuki føler seg mest hjemme, så det er kanskje derfor de er forholdsvis beskjedne når det gjelder salgsmål for denne nye: bare 1.000 i måneden. Men det styrker jo også mistanken om en offensiv eksport av denne bilen, man starter ikke en ny modellserie for å selge 12.000 av den i året.
Bilder
Stort bilde forfra
Stort bilde bakfra
Stort bilde fra siden
Stort bilde fra siden/forfra
Stort bilde førermiljø
Stort bilde interiør
Bilde med lengde-mål
Bilde med bredde-mål
Bilde "Stylet" Aerio
Bilde "Europa-stylet" Aerio
Av Jon Winding-Sørernsen – bilnorge.no