-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Masse nytt fra Hyundai
FRANKFURT (BilNorge.no): Hyundai skal ha alt fra minste minibil til største varebil. I dag er det 12 modeller på programmet i Norge – og flere vil det bli.
De neste tre årene vil Koreas største bilprodusent lansere et stort antall nye modeller. Målet er at salget i Norge skal øke fra 5.200 biler i år til 8.000 i 2007.
Hyundai mener alvor når de sier at det ikke skal mangle modeller i noen klasser. Fra fabrikker i Korea, India og Tyrkia kommer det i dag nye biler og Kia/Hyundai er i ferd med å bygge sin første fabrikk i Europa.
Det er med dette som bakgrunn Hyundai har overtatt importen i Norge og har sagt farvel til Kolberg-gruppen. Nå styres alt av to koreanere som sammen med adm. direktør Arne Lie skal sørge for at Hyundai får et solid fotfeste. Tiden er over med lave priser. Hyundai skal koste på kronen det samme som andre biler – og det vil bli stilt nye strenge krav til forhandlerne. De fleste har felles anlegg for Hyundai og Mazda, men det er bare et tidsspørsmål før det er historie.
Dette er nyhetene
Suksess i bilbransjen handler mye om ferskvarer – det vil si nye modeller med attraktiv profil. Det sammen med kvalitet og riktig pris er en forutsetning for store volum. Dette er de nye bilene som kommer fra Hyundai:
SONATA lanseres i disse dager. Bare navnet er beholdt fra tidligere modell. Bilen kommer nå med en
Først med de to siste motorene på plass regner Hyundai med noe volum i Norge. På norske veier ruller det i dag 4832 Sonata – de fleste ble solgt i gullårene fra 1994 til 1997. Sonata var da en populær taxi med utvidet taxigarantier. Nå vurderer Hyundai Norge om de igjen skal innføre en slik garanti. Sonata kommer ikke som stasjonsvogn.
Varebilen H1 kommer endelig med firehjulstrekk igjen. Lanseringen skjer i løpet av høsten og organisasjonen forventer et stort salg av denne rimelige kassevogn med firehjulstrekk og høyere bakkeklaring.
SANTA FE lanseres i helt ny versjon på bilutstillingen i Seoul i april. Den nye blir mye større enn dagens modell og det er ventet at bilen i Norge kan bli registrert som varebil uten omfattende ombygging. Bilene vil være i landet i desember 2005 eller tidlig i 2006.
ACCENT får en betydelig ansiktsløfting i løpet av våren. Men det gjelder bare for modeller med 3 og 4 dører. Det er variantene med minst interesse i Norge – så det stilles ikke store forventinger til Accent-salget. Det vil først komme når det kommer en ny Accent med fem dører.
XG er en stor luksusbil som har verdenspremiere på bilutstillingen i Geneve i mars. Dette er en bil i Mercedes-klassen, og den vil neppe bli importert i store antall i Norge. I dag ruller det bare noen få demonstrasjonsbiler på norske veier – og en kjøres av tidligere Hyundai-direktør Tom Kolberg. Hyundai har planer om et luksusprogram (lik Lexus) for USA og Canada.
GETZ og ATOS blir også oppdatert i løpet av året.
Hyundai COUPE har fått en facelift og lanseres i Norge i disse dager.