-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt ansikt for Lexus
Lexus debuterer sine nye IS 250 og 220d i Geneve. Bilene kommer på markedet mot slutten av året, neppe noen tilfeldighet nå som BMW har lansert ny 3-serie.
Det første bildet av den nye IS indikerer klart slektskap til konseptbilen LF-C som vi omtalte her på BilNorge i fjor vår. L-Finesse er betegnelsen Lexus bruker på den nye designretningen som etter hvert skal prege flere av deres modeller. Fronten får et svært aggressivt uttrykk med lekre linjer og et stort luftinntak i spoileren.
IS 220d blir første Lexus som tilbys med dieselmotor, en 2,2-liter aluminiumsmotor god for 177hk og med et dreiemoment på 400 Newtonmeter i området mellom 2.000 og 2.400 omdreininger. I følge Lexus er motoren svært stillegående samtidig som den oppfyller prestisjemerkets krav til kraft og raffinement.
Som alternativ til dieselmotoren tilbysIS 250 med en 2,5-liters V6 bensinmotor. Denne kan kombineres med en 6-trinns automatkasse med manuell overstyring via hendler bak rattet.
Høyt sikkerhetsnivå
IS 250 / 220d er tungt utstyrt på sikkerhetsfronten, noe som blant annet inkluderer et radarstyrt pre-krasj system (PCS), adaptiv cruisekontroll (ACC) og intelligent frontlyssystem (I-AFS). Bilen får hele 10 kollisjonsputer – blant annet doble kneputer.
I tillegg leveres den med det avanserte stabilitetskontrollsystemet kalt VDIM (Vehicle Dynamic Integrated Management) som sørger for maks veigrep og stabilitet i krevende situasjoner. Vi kommer tilbake med flere opplysninger og bilder når bilen er offentliggjort i Geneve.