-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt liv i Bizzarini
Bizzarini er et av de mer fargerike navnene i italiensk bilhistorie. Opprinnelig en av de ingeniørene som sa kyss-meg-bak til Enzo Ferrari og vandret ut. Så ble han en del av ATS og deretter Iso Rivolta, før han startet å bygge biler under egen navn. Dem ble det ikke mange av.
Heldigvis tar han også i mot bestillinger på nybygg fra de gamle tegningene, og de er faktisk delvis bygget av de samme folkene som satte dem sammen for mer enn 25 år siden. Jeg sier ikke at det garanterer for kvalitet, men for sentimentalitetens skyld er det sikkert ganske viktig.
Men han har altså også produsert en ny Bizzarini, som også ble vist i Geneve. GTS 4.4 V8 heter den og følger opphavet på den måten at karosseriet er håndbanket aluminium der platene festes til en krom-molybden ramme, slik at her vil det aldri bli to biler som er helt identiske.
Akkurat som Pagani Zonda går til AMG for å kjøpe sine Mercedes-baserte motorer, går Bizzarini til Alpina for å kjøpe de BMW-baserte de bruker. I prototypen sitter det en 4,4-liter på 530 hester, og selv om de seriøse gateprøvene først skal starte nå, sier fabrikken allerede at de skal klare 360 km/t. Det er ikke sagt noe om vekt, men den har ganske heftige mål: 467 x 200 x 123 med 285 cm akselavstand.
Siden jeg har kjørt ganske mange andre Bizzarini-biler opp gjennom årene, ligger det vel i kortene at jeg kommer til å forfølge denne også, så følg med
.