-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Seks appell
Jeg er helt enig med italienske Covini – vi trenger minst en seks-hjuls bil hvert ti år. Og nå er det alt for lenge siden sist. Panther, var det det? Og en Formel 1-bil fra Tyrell. Men så kommer altså modell C6W – Covini Six Wheels!
Nå er dessverre argumentene akkurat de samme som de alltid har vært, og altså ikke overbevisende nok til å flytte industriens interesse i denne retningen. Men la oss gjenta dem:
Bedre bremsing, bedre retningsstabilitet, høyere komfort. Økt sikkerhet fordi punktering foran ikke får samme konsekvenser, og risken for vannplaning minsker – de forreste hjulsettet spruter vekk alt vannet og gjør veibanen nesten tørr for det neste forhjulsettet. Dessuten kan Covini legge til at hans tandem aksel foran ikke øker vekten i det hele tatt, med 1200 kg total ligger han fremdeles under mange konkurrenter.
Han bruker 16-tommere foran og 20-tommers hjul bak, han har montert en turbofri V8 motor på 4,2 liter og 400 hester sentralt bak og påstår at det skal gi 300 km/t og 1-100 på under 4. Masse både glassfiber og kullfiber i karosseriet og også rørchassiset, hovedsakelig i stål, er kullfiberarmert på kritiske steder.
Nå er Covini egentlig et konsulentfirma som jobber for bil- og annen industri, men akkurat denne gangen synes de at de har vært så flinke at de har føyd en liten produksjonsenhet til adressene sine. Der skal de bygge en kort serie kundebiler av denne utgaven og i tillegg til et aldeles nydelig håndsydd interiør, får altså kunden flere hjul enn de fleste superbileierne i den samme blokka. Det i seg selv er kanskje et så unikt og attraktivt argument at Covini klarer å slippe unna med denne?
Det hadde jo vært gøy, vi trenger noe som er ganske gæernt innimellom.