-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Seks appell
Jeg er helt enig med italienske Covini – vi trenger minst en seks-hjuls bil hvert ti år. Og nå er det alt for lenge siden sist. Panther, var det det? Og en Formel 1-bil fra Tyrell. Men så kommer altså modell C6W – Covini Six Wheels!
Nå er dessverre argumentene akkurat de samme som de alltid har vært, og altså ikke overbevisende nok til å flytte industriens interesse i denne retningen. Men la oss gjenta dem:
Bedre bremsing, bedre retningsstabilitet, høyere komfort. Økt sikkerhet fordi punktering foran ikke får samme konsekvenser, og risken for vannplaning minsker – de forreste hjulsettet spruter vekk alt vannet og gjør veibanen nesten tørr for det neste forhjulsettet. Dessuten kan Covini legge til at hans tandem aksel foran ikke øker vekten i det hele tatt, med 1200 kg total ligger han fremdeles under mange konkurrenter.
Han bruker 16-tommere foran og 20-tommers hjul bak, han har montert en turbofri V8 motor på 4,2 liter og 400 hester sentralt bak og påstår at det skal gi 300 km/t og 1-100 på under 4. Masse både glassfiber og kullfiber i karosseriet og også rørchassiset, hovedsakelig i stål, er kullfiberarmert på kritiske steder.
Nå er Covini egentlig et konsulentfirma som jobber for bil- og annen industri, men akkurat denne gangen synes de at de har vært så flinke at de har føyd en liten produksjonsenhet til adressene sine. Der skal de bygge en kort serie kundebiler av denne utgaven og i tillegg til et aldeles nydelig håndsydd interiør, får altså kunden flere hjul enn de fleste superbileierne i den samme blokka. Det i seg selv er kanskje et så unikt og attraktivt argument at Covini klarer å slippe unna med denne?
Det hadde jo vært gøy, vi trenger noe som er ganske gæernt innimellom.