-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stola viser kompetansen
Også Stola, en av bilindustriens største prototype-makere, skal vise seg frem i Geneve. Med en konseptbil som skal demonstrere alle selskapets kvaliteter, fra konstruksjon via godt håndverk til fullverdig konseptbil.
Den bilen Stola skal vise på Geneve-utstillingen er egentlig ganske utrolig, for den er konstruert, utviklet og bygget på innsiden av fem uker. Den er langt fra klar ennå, derfor er det bare de første computertegningene vi kan vise her.
De har fått mestertegneren Marcello Gandini (han har blant annet de mest hårete Lamborghiniene bak seg) til å gi konstruksjonen fasong. Og noen av de skarpe linjene er vel med på å forklare hvorfor bilen er kalt Diamante. S86 Diamante er det fulle navnet, der S86 betyr Stola 86 år – selskapet ble faktisk grunnlagt i 1919.
Stola bruker denne bilen for å vise det de kaller Tailor made Engineering, de vil vise hvordan de har det som skal til, både av mannskap, verktøy og systemer for å utvikle en komplett bil fra de første forsiktige styling-skissene. Og å gjøre det på fem uker er ganske voksent.
Stola har bygget modeller for bilfabrikkene fra tidenes morgen, ikoner som Lancia Lambda ble faktisk i stor grad utviklet der. I fjor ble det slutt på Stola som familiefirma, da grunnleggerens sønnesønn, Alfredo, solgte ut til en gruppe industrifolk. Bedriften produserer også karosserier, 500 i døgnet, og det er 1500 ansatte i anlegg over hele verden (Frankrike, Kina, USA, Brasil i tillegg til flere i Italia).
Diamante blir nok ikke den eneste Stola-produserte drømmebilen i Geneve, men det er ikke sikkert de snakker så høyt om de andre. I denne bransjen er ikke diskresjon bare en selvfølge, men en klar nødvendighet.