-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nok en Ceed
Hittil har vi møtt Ceed i tre forskjellige karosseriformer, men Kia gir seg ikke med det.
I Genéve står nemlig den fjerde varianten på samme plattform – en cabriolet. Mens vi så vidt har rukket en første prøvetur av 5-dørsutgaven på norsk jord, kommer stasjonsvogn og en sporty 3-dørsutgave på markedet i løpet av andre halvår (lanseres i henholdsvis august og desember).
Det er Kias nye designsjef, Peter Schreyer, som får sette signaturen sin på cabrioleten. Den er basert på 3-dørsutgaven som går på samlebåndet i desember og deler plattform og en rekke andre skjulte komponenter med denne mens panelene er nye.
Mot strømmen
Takløsningen er en elektrisk drevet kallesje. I følge Kia er dette bevisst siden alle andre for tiden presenterer sammenleggbare hardtops.
- Jeg er overbevist om at stofftaket vil få en renessanse, sier Peter Schreyer. – Vi har alle drømt om å kjøre åpen bil, og for meg er en bil med ståltak ikke noen ekte cabriolet.
Ceed Cabrio får sin verdensdebut sammen med produksjonsutgaven av Sporty Wagon og Rio Hybrid sedan på Genève-utstillingen den 6. mars.
(Våkne lesere vil legge merke til at 3-dørsutgaven bar betegnelsen pro_cee'd (fortsette, gå frem) mens cabriolet heter ex_cee'd (overskride en grense). Morsomt ordspill det der.)