-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny X-Trail
Se en gang til, for overskriften lyver ikke. Dette er en helt ny Nissan X-Trail som har sin første oppvisning i Genève. Den kommer til Norge på ettersommeren.
Skinnet bedrar
Alt fra ytterst til innerst er nytt – bortsett fra designtrekkene som er videreutviklet fra generasjon 1. For hvorfor endre noe som er vellykket, tenkte Nissan.
Kunder elsker X-Trails komfort, praktiske egenskaper, ytelser og off-road egenskaper. Da vi planla en ny modell, lå det hele tiden i kortene at vi skulle beholde X-Trails røtter samtidig som vi forbedret hele bilen, sier Carlos Tavares, visepresident i Nissan Europa for strategi og produktutvikling.
Og det er nettopp hva Nissan har gjort. Nye X-Trail er forbedret med hensyn til praktiske egenskaper, ytelser, komfort, kvalitet og forbruk. Likevel har den beholdt sin umiskjennelige karakter og familielikheten til sine større søsken.
Bedre finish
Sjåfører som kjenner dagens modell vil sette pris på et oppdatert og forbedret interiør med høyere kvalitet og utsøkt finish. Materialer som føles myke og behagelige er benyttet på områder hendene har kontakt med, mens hardere og mer slitesterk plast benyttes i utsatte komponenter.
Instrumentene er plassert bak multifunksjonsrattet – noe som gir mer plass på senterkonsollen – til for eksempel navigasjon eller musikkanlegg med CD-skifter.
En av de største forskjellene på ny og gammel X-Trail er bagasjerommet. Med baksetene intakt er kapasiteten 555 liter – 145 mer enn i forgjengeren. Den ekstra plassen har gitt rom for en innovativt dobbelt gulv som kan huse en skuff for oppbevaringer av kostbare gjenstander.
Avansert AWD
Nye X-Trail benytter en videreutvikling av Nissans All-Mode AWD-system. Nytt i denne generasjonen er at bilen er utstyrt med DDS (som hjelper deg ned en bratt bakke i kontrollert tempo) og USS (som er nyttig i forbindelse med bakkestart).
Bilen deler plattform med Qashqai – Renault/Nissan-alliansens C-plattform. Sammenlignet med dagens modell har nye X-Trail fått økt akselavstand med 5 mm til 2630 mm. Bilens totale lengden er strukket med 175 mm til 4630 mm.
Bensin eller diesel
Velg mellom to alternative bensin- og like mange dieselmotorer. Sistnevnte er 2-litere med og uten intercooler, på henholdsvis 173 og 150 hk. Begge har partikkelfilter som standard og maks dreiemoment er henholdsvis 360 og 320 Nm.
Bensinalternativene er en ny 2,0-liter på 140 hk / 193 Nm samt en oppdatert 2,5-liter med 169 hk / 233 Nm. Samtlige har 6-trinns manuell gearkasse som standard, men bensinmotorene og minste diesel kan leveres i kombinasjon med CVT automatkasse.
X-Trail skal produseres ved Nissans anlegg i Kyshu, Japan og første marked som får tilgang til nyheten er Europa. Leveringene starter over sommeren.