-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
XC følger V
Det er noen uker siden Volvo presenterte sin nye V70. Nå som Genève-utstillingen åpner, følger den røffere varianten.
Det er tredje generasjon av XC70 som nå ser dagens lys. Modellen har blitt en større suksess enn forventet. Ved debuten i 1996 regnet Volvo med et volum på 15.000 biler i året, men i sine beste år har bilen solgt opp mot 40.000. Og det er også målet for den nye modellen.
Som erkerival Audi A6 Allroad har også XC70 beveget seg i mer komfortabel retning. Likevel gir den ideell fremkommelighet til norske fjellhytter året rundt samtidig som den har den klassiske Herregårdsvognens funksjonalitet.
Haldex
Bilen kan leveres med 6-sylindret bensin- (3,2 l / 240 hk) eller 5-sylindret dieselmotor (2,4 l / 185 hk) – alle utstyrt med elektronisk styrt firehjulsdrift fra Haldex. Om ønskelig kan dette kombineres med Four-C aktivt chassis med tre kjøreinnstillinger.
USA er primærmarked for XC70 og nær halve produksjonen havner der. I Europa forblir de fleste bilene på hjemmemarkedet, mens andre viktige land med hensyn til volum er Storbritannia og Tyskland. Volvo vil også lansere bilen i Kina, men de nordiske land står øverst på prioriteringslista når leveringene starter i august.
Snart følger også den tredje XC-varianten, XC60 som ble vist i konseptutgave i Detroit i januar.