-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Reprise-Stola
Hos Stola nektet de å fortelle hvem som hadde designet kjempebilen de viste i år. Plutselig forsto jeg hvorfor – de hadde vist den før.
Budskapet hos konseptbilbyggeren Stola var at den bilen de viste en mockup av på utstillingen i Genève i år, kunne de tenke seg å bygge noen replicaer av. 25 eksemplarer max, til en pris man måtte snakke om.
Men hvem hadde designet den? Den var svær, kanskje litt vulgær, men allikevel ganske attraktiv der den sto på sine enorme 315/25X22 Pirelli dekk. Jeg mener, ingen designer behøvde å skamme seg over denne.
Allikevel var det umulig å få ut meldingen om hvem det var. Og plutselig forsto jeg hvorfor. Let deg bakover i BilNorge til du kommer til en Fulda Maybach som ble vist for ca. 2 år siden.
Elev-konkurranse
Da hadde Fulda gått til høyskolen i Pforzheim der noen elever fikk lov til å konkurrere om et karosseri som skulle være en aktuell reproduksjon av Fuldas enorme dekk-test kjøretøy fra slutten av 30-årene.
Frederick Burchhardt het han som vant. Hans bil ble bygget på plattformen til en spesialtrimmet Maybach 57 og bilen kjørte med et snitt på 351,45 km/t på Nardo-banen, og møtte dermed Fuldas krav.
Det var Stola som hadde oppdraget med å bygge denne bilen, og det er helt opplagt at vesentlige deler av den jobben er oppbevart og nå brukt i denne 2007 konseptbilen.
Haute Couture
Stola kaller den en Haute Couture-bil, der det meste av eksteriøret er definert, og der mekanikken er Mercedes-basert med spesialtrimmet motor fra Brabus, men der det fremdeles er store muligheter for kunden til å leke med.
Deler av utseendet kan han kontrollere, hele interiøret kan han få akkurat som han vil, han kan til og med bestemme navnet selv.
Det kan godt være noen vil ha en slik bil, men for Stola er det nok viktigst å vise at de fremdeles kan bygge vidunderlige konseptbiler for verdens bilindustri.
Det er litt for tidlig til at de kan røpe hvilke av Genève-konseptene som stammet fra deres verksteder, men de minnet oss om at to av de Paris-debutantene som vi også fant igjen her, hadde vært bygget av dem. Citroëns C-Metisse (som fikk Louis Vuittons ærespris i Genève) og Alfa Romeos 8C Competizione. Ikke dårlige referanser det heller.