-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Avslørt: Skodas nye snømann
Neste uke skal Skoda avduke sin femte modellinje i Genève. Våre fotografer tok den på kornet under testing i Nord-Sverige.
Det var i 2005 vi første gang møtte Yeti som konseptbil i Genève, og nå er den nærmest produksjonsklar, noe disse bildene knipset av Carparazzi avslører. Skoda har også sendt ut offisiell informasjon om at denne modellen skal avdukes i Genève neste uke.
Den endelige bilen har en del til felles med konseptet, og blir i følge produsenten en fullblods offroader. De rimeligste utgavene trekker på forhjulene, men den kan også leveres med firehjulsdrift (Haldex).
Ekstra bakkeklaring og elektroniske hjelpemidler skal gi bilen god fremkommelighet også på løsere underlag enn asfalt. Men du bør nok holde deg unna de mest krevende offroad-løypene.
Yeti har en akselavstand på 2,58 meter, det samme som Octavia. Den er 4,22 meter lang, har en bredde på 1,79 m og en høyde på 1,64.
Motorene vil strekke seg fra 1,4 til 2,0 liter og bestå av alternativer for både bensin og diesel.
Noen av spesialitetene fra konseptbilen har funnet veien til produksjonsmodellen – deriblant en todelt bakluke og et smart sykkelstativ som hentes frem fra under skiltet.
Yeti-produksjonen starter til sommeren, og de første bilene forventes til Norge i september.
Dermed er ikke de endelige prisene klare, men informasjonskonsulent Heidi Hiorth hos Harald A. Møller forventer at rimeligste Yeti vil starte på under 250.000 kroner og at du får en modell med AWD fra ca kr 300.000.