-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Avslørt: Skodas nye snømann
Neste uke skal Skoda avduke sin femte modellinje i Genève. Våre fotografer tok den på kornet under testing i Nord-Sverige.
Det var i 2005 vi første gang møtte Yeti som konseptbil i Genève, og nå er den nærmest produksjonsklar, noe disse bildene knipset av Carparazzi avslører. Skoda har også sendt ut offisiell informasjon om at denne modellen skal avdukes i Genève neste uke.
Den endelige bilen har en del til felles med konseptet, og blir i følge produsenten en fullblods offroader. De rimeligste utgavene trekker på forhjulene, men den kan også leveres med firehjulsdrift (Haldex).
Ekstra bakkeklaring og elektroniske hjelpemidler skal gi bilen god fremkommelighet også på løsere underlag enn asfalt. Men du bør nok holde deg unna de mest krevende offroad-løypene.
Yeti har en akselavstand på 2,58 meter, det samme som Octavia. Den er 4,22 meter lang, har en bredde på 1,79 m og en høyde på 1,64.
Motorene vil strekke seg fra 1,4 til 2,0 liter og bestå av alternativer for både bensin og diesel.
Noen av spesialitetene fra konseptbilen har funnet veien til produksjonsmodellen – deriblant en todelt bakluke og et smart sykkelstativ som hentes frem fra under skiltet.
Yeti-produksjonen starter til sommeren, og de første bilene forventes til Norge i september.
Dermed er ikke de endelige prisene klare, men informasjonskonsulent Heidi Hiorth hos Harald A. Møller forventer at rimeligste Yeti vil starte på under 250.000 kroner og at du får en modell med AWD fra ca kr 300.000.