-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Suzuki avduker
Vi møtte den første gang som en konseptbil med navnet S-Cross på bilutstillingen i Paris 2012, og nå skal den realiseres.
Når vi nå møter den nå produksjonsklare bilen igjen i Genève, er det med endret navn og med et mer nøytralt utseende.
Som vi antydet da vi så første skisse av denne bilen, skal den erstatte SX4. Og Suzuki velger også å videreføre modellbetegnelsen fra sitt samarbeidsprosjekt med Fiat.
LES OGSÅ: Norsk bestselger?
Suzuki ønsker å angripe det populære C-segmentet og har derfor utviklet SX4 for å være klasseledende på både plass og utslipp.
AllGrip
Bilen skal produseres i Ungarn og vil være i salg fra høsten av. Den leveres med to alternative motorer - en for bensin og en for diesel - begge med et slagvolum på 1.6 liter.
Bensinmotoren har femtrinns manuell girkasse, og i dieselversjonen sitter en sekstrinns manuell kasse. En CVT automatkasse blir også tilgjengelig etter hvert.
SX4 har trekk på alle fire, ett system de kaller AllGrip. Systemet har fire forskjellige modi du kan velge mellom, avhengig av veien og egne ønsker.
Økt plass, god komfort
Når det gjelder volum, er den nye modellen en del større en forgjengeren. Mens gamle SX4 er 4.135mm lang og 1.755mm bred, måler den nye modellen 4.300mm i lengden og 1.765mm i bredden.
Akselavstanden er strukket fra 2.500mm til 2.600, noe som ifølge Suzuki skal bidra til bedre kjørekomfort, og som har gjort at bagasje volumet øker fra 270 liter i den gamle, til hele 430 liter i den nye modellen. Det gjør at bilen er på nivå med de største bilene i C-segmentet.
Innvendig er nye SX4 designet med tanke på komfort på langturer, og det ser ryddig og greit ut, men gir deg neppe noe «wow» følelse. For å øke følelsen av god plass har bilen fått ett stort panorama soltak med dobbel åpning.
Priser på bilen er enda ikke klare, men RSA har tidligere antydet en pris på ca. 300.000 kroner. Med både firehjulstrekk og god plass ser vi derfor ikke bort ifra at du møter en eller flere SX4 på vei til hytta etter sommeren.