-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Suzuki avduker
Vi møtte den første gang som en konseptbil med navnet S-Cross på bilutstillingen i Paris 2012, og nå skal den realiseres.
Når vi nå møter den nå produksjonsklare bilen igjen i Genève, er det med endret navn og med et mer nøytralt utseende.
Som vi antydet da vi så første skisse av denne bilen, skal den erstatte SX4. Og Suzuki velger også å videreføre modellbetegnelsen fra sitt samarbeidsprosjekt med Fiat.
LES OGSÅ: Norsk bestselger?
Suzuki ønsker å angripe det populære C-segmentet og har derfor utviklet SX4 for å være klasseledende på både plass og utslipp.
AllGrip
Bilen skal produseres i Ungarn og vil være i salg fra høsten av. Den leveres med to alternative motorer - en for bensin og en for diesel - begge med et slagvolum på 1.6 liter.
Bensinmotoren har femtrinns manuell girkasse, og i dieselversjonen sitter en sekstrinns manuell kasse. En CVT automatkasse blir også tilgjengelig etter hvert.
SX4 har trekk på alle fire, ett system de kaller AllGrip. Systemet har fire forskjellige modi du kan velge mellom, avhengig av veien og egne ønsker.
Økt plass, god komfort
Når det gjelder volum, er den nye modellen en del større en forgjengeren. Mens gamle SX4 er 4.135mm lang og 1.755mm bred, måler den nye modellen 4.300mm i lengden og 1.765mm i bredden.
Akselavstanden er strukket fra 2.500mm til 2.600, noe som ifølge Suzuki skal bidra til bedre kjørekomfort, og som har gjort at bagasje volumet øker fra 270 liter i den gamle, til hele 430 liter i den nye modellen. Det gjør at bilen er på nivå med de største bilene i C-segmentet.
Innvendig er nye SX4 designet med tanke på komfort på langturer, og det ser ryddig og greit ut, men gir deg neppe noe «wow» følelse. For å øke følelsen av god plass har bilen fått ett stort panorama soltak med dobbel åpning.
Priser på bilen er enda ikke klare, men RSA har tidligere antydet en pris på ca. 300.000 kroner. Med både firehjulstrekk og god plass ser vi derfor ikke bort ifra at du møter en eller flere SX4 på vei til hytta etter sommeren.