-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Real nedtur
Etter min første rundgang i Genève, lenge før utstillingen åpnet, skrev jeg at denne bilen, fra Soleil Motors – som jeg ikke ante hva var, gledet jeg meg til. Det var det ingen grunn til.
Det viser seg nå, når jeg går gjennom et par hundre bilder, at det var en bil jeg ikke fotograferte, nemlig den fra Soleil Motors.
En skikkelig nedtur.
Hør på utstillingskatalogens beskrivelse: En Chevrolet Corvette bygget om av et lite italiensk verksted etter tegninger av en tyrkisk designer som bor i Nederland.
Dersom du hadde spurt meg ville jeg sagt at er det noe verden ikke trenger akkurat, nå så er det en Corvette ombygd i Italia etter tegninger av en tyrker som bor i Nederland. Spesielt ikke etter at hekken er redesignet enda en gang – som den stolte redesigneren fortalte meg.
Egentlig kunne man vært helt likegyldig til en slik sak, men poenget er at det var Paolo Spada som fortalte om hekken som var gjort enda en gang. Han er sønn til ingen ringere enn Ercole Spada, legendarisk designer med blant annet en rekke fantastiske Zagatoer på samvittigheten.
Og så bruker de navnet sitt på noe sånt som dette her!
Nå må det åpenbart finnes kunder på noe slikt også. Akkurat denne oppskriften debuterte på Top Marques i Monaco i 2011, de gjentok forestillingen der i fjor, og siden de nå har kjøpt stand i Genève, må det jo bety at ideen på en måte lever. Disse utstillingsarrangørene gir nemlig ikke bort standplass på krita.
Det er åpenbart litt håndsydd skinn på innsiden, noen av plastpanelene (hva i all verden var galt med den opprinnelige Corvetten?) er byttet ut, og det er mulig det har skjedd noe med det mekaniske også (de snakker om 325 km/t – det er vel mer enn amerikanerne skryter på seg?).
Men hva poenget er fikk jeg ikke noe klart begrep om.
Og hva skal skje nå som det er kommet en ny Corvette spurte jeg?
Ikke no’problem, «Vi fortsetter å bygge om den forrige generasjonen.»
Dårlig gjort, spør du meg, å ødelegge potensielle klassikere på denne måten.