-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Real nedtur
Etter min første rundgang i Genève, lenge før utstillingen åpnet, skrev jeg at denne bilen, fra Soleil Motors – som jeg ikke ante hva var, gledet jeg meg til. Det var det ingen grunn til.
Det viser seg nå, når jeg går gjennom et par hundre bilder, at det var en bil jeg ikke fotograferte, nemlig den fra Soleil Motors.
En skikkelig nedtur.
Hør på utstillingskatalogens beskrivelse: En Chevrolet Corvette bygget om av et lite italiensk verksted etter tegninger av en tyrkisk designer som bor i Nederland.
Dersom du hadde spurt meg ville jeg sagt at er det noe verden ikke trenger akkurat, nå så er det en Corvette ombygd i Italia etter tegninger av en tyrker som bor i Nederland. Spesielt ikke etter at hekken er redesignet enda en gang – som den stolte redesigneren fortalte meg.
Egentlig kunne man vært helt likegyldig til en slik sak, men poenget er at det var Paolo Spada som fortalte om hekken som var gjort enda en gang. Han er sønn til ingen ringere enn Ercole Spada, legendarisk designer med blant annet en rekke fantastiske Zagatoer på samvittigheten.
Og så bruker de navnet sitt på noe sånt som dette her!
Nå må det åpenbart finnes kunder på noe slikt også. Akkurat denne oppskriften debuterte på Top Marques i Monaco i 2011, de gjentok forestillingen der i fjor, og siden de nå har kjøpt stand i Genève, må det jo bety at ideen på en måte lever. Disse utstillingsarrangørene gir nemlig ikke bort standplass på krita.
Det er åpenbart litt håndsydd skinn på innsiden, noen av plastpanelene (hva i all verden var galt med den opprinnelige Corvetten?) er byttet ut, og det er mulig det har skjedd noe med det mekaniske også (de snakker om 325 km/t – det er vel mer enn amerikanerne skryter på seg?).
Men hva poenget er fikk jeg ikke noe klart begrep om.
Og hva skal skje nå som det er kommet en ny Corvette spurte jeg?
Ikke no’problem, «Vi fortsetter å bygge om den forrige generasjonen.»
Dårlig gjort, spør du meg, å ødelegge potensielle klassikere på denne måten.