-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Turen er kommet til CrossGolf
I løpet av et års tid har Volkswagen gradvis fornyet Golf-familien. Sist ut i rekken er CrossGolf som lanseres i Genève.
Sammen med CrossPolo var denne med på å starte en ny trend:
Man tager en kompakt kombikupe eller flerbruksbil, hever bakkeklaringen med et par centimeter, legger på noen skliplater og andre røffe detaljer, og vips – så har man en bil som ser ut som en liten offroader.
Skinnet bedrar, for bortsett fra litt ekstra bakkeklaring er fremkommeligheten den samme som den tilsvarende bilen hadde før behandlingen. Men mange synes tydeligvis det er OK, for Cross-modellene har blitt en suksess og flere produsenter følger den samme malen.
Storfamilie
Med vanlig Golf, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI og Golf R er det nå til sammen seks modeller, hver med sin egen karakter, som bærer den kjente og kjære modellbetegnelsen som i sin tid var opphavet til en ny klasse.
LES: Tester og prøvekjøringer av Golf-varianter
Bilen som debuterer i Sveits får ny styling, nye motorer og nytt utstyr. Leveringen starter allerede fra april i de første markeder.
Pustehjelp
Nye CrossGolf leveres med et bredt utvalg moderne TSI bensin- og TDI dieselmotorer – alle med kunstig pustehjelp – og mer effektive enn sine forgjengere med hensyn til forbruk og utslipp.
Den kompakte TSI-motoren med et slagvolum på 1,4 liter, leveres i utgaver med 105, 122 eller 160 hk. Sistnevnte med et dreiemoment på 240 Nm allerede ved 1500 omdreininger.
De som foretrekker diesel kan velge mellom moderne common rail-versjon – en 1,6-liter med 105 hk eller en 2,0-liter med 140 hk.
Effektive girkasser
6-trinns manuell girkasse er standard, men 7-trinns DSG-kasse er også tilgjengelig med fire av fem motorer. Unntaket er den minste bensinmotoren.
Nye CrossGolf har en front som viser slektskapet med den nye Golf-familien. I tillegg har den blanke skliplater, takrails og andre detaljer som sammen med 20 mm ekstra bakkeklaring skal gi den en ”offroad-look”.
Interiøret er frisket opp med nye sportsseter og nye farger og materialer. Forseteryggene er utstyrt med ”flybord” og kurver som de i baksetet kan benytte. Baksetene kan skyves i lengderetningen slik at man får et bagasjerom på 395 til 540 liter med setene intakt.
Verdenslanseringen skjer i Genève, og om en måneds tid kan du se den hos din VW-forhandler.