-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Honda med kurs mot null
Honda fortsetter sin Road to Zero Emissions med to (nesten) nye konsepter i Genève.
Plug-in er bare nesten-fremtiden, mens fremtiden er brenselceller med hydrogen. Det er i hvert fall fremdeles Hondas offisielle budskap, selv om de nøyer seg med litt nesten-fremtid på den kommende Genève-utstillingen.
Der skal de dels vise en helt ny batterielektrisk bil, og dels presentere en ny plug-in hybrid.
EV Concept er nok like mye en styling-studie som den er en teknisk tour de force. Beskrivelsen høres ganske copy-paste ut med en femseters (pluss bagasje) layout som den vi finner i Jazz (som vi om ikke mange dager skal prøvekjøre i elektrisk utgave).
Den får en drivlinje som opererer i tre modi – akkurat som CR-Z hybriden. I tillegg skal bilen utstyres med en rekke elektroniske coacher som skal hjelpe deg til å ”maksimere rekkevidden”.
Det eneste konkrete, så langt, er at den gjør 160 kilometer på den nye US EPA LA4 kjøresyklusen. Og informasjon om at bilen vil bli vist sammen med Hondas nye ladestasjon.
Den andre nyheten aner vi heller ikke navnet på, og detaljene er også skrantne. Men det dreier seg altså om et hybridsystem som er pakket inn i noe som sannsynligvis er på Accord-størrelse.
Her er hybridteknologien ulik den vi finner i Hondas andre hybrider. Fremdeles et to-motor system, men med tre kjøremodi: helt elektrisk, bensin pluss strøm eller bare bensin med direkte mekanisk kontakt til de drivende hjul. Dette systemet later til å komme på en produksjonsmodell av 2012 årgang.
Det kan godt være at det tekniske innholdet er overveldende, men egentlig gleder jeg meg vel så mye til å se om vi kan spore noen nye designsignaler fra Honda i disse to konseptbilene.