-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Enkelt, ikke alltid vakkert
Ingen har vel påstått at Wiesmann lager verdens vakreste biler. Men de lager utvilsomt noen av verdens barskeste. Nå er oppskriften forenklet.
Wiesmann Spyder heter en bil som akkurat nå står på Genève-utstillingen iført en praktfull farge – vi kan nesten kalle den French Racing Blue.
Her snakker vi et kompromissløst instrument, det ser ut som et badekar snudd opp ned, og så er det skåret ut to hull - et til fører og et til passasjer - og så er vi på vei.
Her finnes det nok ikke noe overflødig, det hele er nå nede på 1000 kg. En fireliters motor på 420 hk (BMW M3) burde derfor være det som kalles adekvat.
Mindre enn fire sekunder til hundre, og 290 km/t-vind rett i fleisen (ikke noe tak, ingen frontruter, og ikke en dør før du kommer hjem igjen) underveis, heter jo også tilfredsstillende.
Man kan godt tenke seg en rekke forskjellige drivlinjer i denne bilen, Wiesmann har jo egentlig tilgang på alt fra BMW, men først får vi se om den skal bygges.
”Alt henger av publikums reaksjoner” sier den ene av brødrene Wiesmann, Friedhelm. ”Men er de positive, og vi starter byggingen, er allikevel ikke bilen her før i 2012”.
Skal vi bare minne om at Wiesmann vanligvis er en to-seter, enten roadster eller coupé, med masse panser og passasjerene sittende nesten over bakakselen. Motor foran og bakhjulsdrift, akkurat som på en skikkelig BMW.
Det er vanskelig å kalle den pen, men at den har personlighet må alle være enig om.