-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Japansk invasjon
Ganske ensom og litt for seg selv sto det noe stort noe i Genève. Invader het det, men hva i all verden var det?
Så viser det seg at endelig har et av de store japanske trimme- og styling-selskapene kommet til Europa også. De har vært representert i Gulf-området ganske lenge, men nå trekker de enda lenger vest.
Invader Technologies er egentlig ganske ferske, stiftet i 2009, men har aggressive planer. De jobber på Bentleyer og Ferrarier og slike biler i hjemlandet, ofte med ganske vulgært resultat. Men når de er ute på eksportmarkedene, er det japanske produkter de spesialiserer seg på.
Den bilen som står i Genève, som de kaller Invader 600, er i realiteten en Lexus 570 som igjen er en stor V8 Land Cruiser.
Men Invader har tatt den helt fra bunnen av, med nye hjul, masse ekstra greier på karosseriet, et vesenlig oppgradert interiør og ikke minst har de svingt tryllestaven over motoren.
5,8-literen, som opprinnelig var på 383 hk, er chippet og den har fått ny kompressor og et helt nytt eksossystem og ender derfor på det navnet antyder: 600 hk.
Null til 100 på 5,5 sekunder, med noe så stort og tungt, vil helt sikkert imponere naboen din. Spesielt hvis du bor i nærheten av en ørken.
For det er ingen som krangler med terrengegenskapene til en voksen Land Cruiser..
Det skal bli spennende å følge med på om denne spennende delen av japansk bilbransje kommer til å få noe fotfeste hos oss. Det hadde vært gøy, den japanske råner-mentaliteten er ganske imponerende.