-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ruf V8 nærmer seg
I fjor var vi forholdsvis begeistret da vi så konturene av den nye V8-motoren til RUF. Nå er det snart klar til prøvekjøring.
Vi gikk ganske grundig gjennom det nye motorengasjementet til tyske Ruf etter Genève-utstillingen i fjor. Les om det her.
Da ble vi lovet at i løpet av dette året skulle alt være klart.
Da vi var innom standen de hadde i Genève nå, ble alt bekreftet. RGT-8, fullt sertifisert og med mulighet for noe de kaller Frere-pakke, skal være i salg til høsten. Og for oss vanlige, som bare skriver og aldri kjøper, skal det være prøvekjøringer i sommer.
Litt hyggelig det der med Frere-pakke forresten. Oppkalt etter en legendarisk belgisk motorjournalist, Paul Frere som tok klasseseier på Le Mans i 1953 med enn 550 Coupé. Frere-pakka er en spesiell styling-utgave som er inspirert av den bilen han kjørte da.
Ellers lover de oss 550 hester og 500 Nm fra 4,5-liters slagvolum, seks trinns manuell og 330 km/t.
Og jeg går ut fra at hovedbudskapet skal være ekstrem kjørbarhet. For de gir deg for eksempel mulighet for en 3,8-liters Porsche-basert motor med 600 hk og 780 Nm som imidlertid høres ganske mye mer hysterisk ut.
Dersom du virkelig vil ha det rolig i Ruf-sammenheng er alternativet en eRuf, som de har bygget i samarbeide med Siemens. Den finnes i flere utgaver, fra 180 til 250 kW, da begynner vi å snakke om bombe-og-granat-klassen, men alle med elbilens udramatiske egenskaper.
Selv om det jo ikke er særlig tvil om hva Rufs modeller er basert på, har Ruf nå i fem år vært medlem av VDA – den tyske foreningen for bilkonstruktører – på lik linje med for eksempel Porsche. Og de har for lengst fått sin egen identitet som kommer frem i bilens VIN-nummer.