-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer sporty GranTurismo
Maserati lanserer sin nye GranTurismo Sport. Den får motor og styling-elementer fra sin spreke storebror.
Det er GranTurismo MC Stradale som har stått modell for den oppdaterte coupéen. Det innebærer en mer aggressiv design og 20 ekstra hestekrefter.
Ifølge Maserati har GranTurismo Sport en «dobbel sjel», som tilbyr sportslig egenskaper og høye ytelser på den ene siden, uten at dette går på bekostning av eleganse og komfort på den andre siden. Altså – typisk Maserati-DNA.
Den nye modellen erstatter GranTurismo Sport og leveres i to utgaver, med automatisk eller robotisert manuell girkasse. Førstnevnte er en 6-trinns ZF, mens den robotiserte også har 6 trinn og styres via hendler på rattet.
Toppfart: 300 km/t
Motoren er en 4,7-liters V8 med 460 hestekrefter og et maks dreiemoment på 520 Newtonmeter. Den gjør på papiret null til hundre på 4,7 sekunder og har en potensiell toppfart på 300 km/t.
GranTurismo Sport er utstyrt med Sport Skyhook, et avansert dempesystem som lar føreren velge mellom maks sportslighet eller best mulig komfort.
Fronten er mer markant med større luftinntak for kjøling av bremser. Midt i grillen står en forkrommet Trident (Maseratis logo) med røde detaljer, et kjennetegn på Maseratis mest sportslige modeller.
Stopper effektivt
For første gang tilbyr Maserati LED lysteknologi for økt funksjonalitet og visibilitet.
Bak massive 20-tommers felger skjuler det seg et nytt bremseanlegg fra Brembo. De perforerte skivene er laget i stål og aluminium med blålakkerte 6-pots calipere foran og 4-pots bak.
Innendørs er det gjort grep for å fremheve bilens luksuriøse og sportslige sider. Nye seter med ergonomisk utforming skal gi bedre komfort på lange turer, samtidig som de gir økt sidestøtte.
Siden lanseringen i 2007 har Maserati levert ca. 15.000 GranTurismo. Største markeder er USA, Kina og Italia. Den nye modellen er leveringsklar på høsten.