-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Best blir bedre
"Ta det beste som finnes og gjør det bedre". BMW benytter et sitat fra Sir Henry Royce for å introdusere Phantom Series II.
Du skulle se godt for å se at det var en litt endret Phantom som sto på Rolls-Royce-standen i Genève. Det var lyktene som avslørte det. Nye LED hovedlamper og en liten stripe, som var retningsblinkeren, rett under.Det er rart med det. Dermed begynte nemlig også de andre nyhetene å åpenbare seg. Og ingen så åpenbare at man kan påstå den gamle modellen, som snart er 10 år gammel, har gått ut på dato.Rolls-Royce vil gjerne kalle bilen for tidløs – det er ikke så langt unna sannheten.Rolls sier de er de første som benytter 100 prosent LED i hovedlysene på en produksjonsbil, og det er ikke bare på grunn av lyset, men også på grunn av muligheten til å kontrollere alle LED’ene.Her kan kurvelyset styres elektronisk, og du kan forandre konen på lyset avhengig av for eksempel hastigheten du kjører i – eller hva som kommer imot.Nye støtfangere er kanskje i første omgang et visuelt tema, og en ny sat.nav – der du for eksempel kan bestille guided sight seeing og kan få opp gode topografiske beskrivelser, er en typisk komfort/luksus detalj, selv om mange nok vil påstå at den nye 8,8-tommers berørings-skjermen, som også er en slags kommandosentra,l har mange funksjonelle fordeler.Inntil 8 klare bokmerker for eksempel, slik at du kjapt finner frem til de nøkkelfunksjonene du er vant til å benytte.Ryggekamera med en klar grafisk presentasjon av plassen du kommer til å bruke, er også et godt hjelpemiddel i en så svær bil. Front og top-view kameraer kan også være gode å ha ved parkering.Mekanisk er det først og fremst girkassa som er ny. En 8-trinns automat befinner seg et sted langt der nede. Koblet til den samme V12-motoren med de samme 453 hestene som før.Men nå sørger kassa for å senke forbruket såpass at utslippet synker fra 388 til 347 gram. Aks-tider blir imidlertid de samme gamle. Nulltilhundre på 5,7 – ganske imponerende i en så stor bil.Disse Mark II endringene gjelder selvfølgelig for alle fantomene, også Phantom Coupé og Phantom Drop Head Coupe der diskret to-farge bruk, kanskje med polert blankt panser, også er et element.Med 3.538 biler satte Rolls-Royce ny volumrekord i fjor. Og du kan jo være glad for at du ikke var blant disse kundene, for nå er altså tiden inne til å skaffe seg den oppdaterte utgaven.Disse siste grammene CO2 er også så dyre at det skulle ikke forundre meg om Mark II blir billigere enn originalen.