-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Best blir bedre
"Ta det beste som finnes og gjør det bedre". BMW benytter et sitat fra Sir Henry Royce for å introdusere Phantom Series II.
Du skulle se godt for å se at det var en litt endret Phantom som sto på Rolls-Royce-standen i Genève. Det var lyktene som avslørte det. Nye LED hovedlamper og en liten stripe, som var retningsblinkeren, rett under.Det er rart med det. Dermed begynte nemlig også de andre nyhetene å åpenbare seg. Og ingen så åpenbare at man kan påstå den gamle modellen, som snart er 10 år gammel, har gått ut på dato.Rolls-Royce vil gjerne kalle bilen for tidløs – det er ikke så langt unna sannheten.Rolls sier de er de første som benytter 100 prosent LED i hovedlysene på en produksjonsbil, og det er ikke bare på grunn av lyset, men også på grunn av muligheten til å kontrollere alle LED’ene.Her kan kurvelyset styres elektronisk, og du kan forandre konen på lyset avhengig av for eksempel hastigheten du kjører i – eller hva som kommer imot.Nye støtfangere er kanskje i første omgang et visuelt tema, og en ny sat.nav – der du for eksempel kan bestille guided sight seeing og kan få opp gode topografiske beskrivelser, er en typisk komfort/luksus detalj, selv om mange nok vil påstå at den nye 8,8-tommers berørings-skjermen, som også er en slags kommandosentra,l har mange funksjonelle fordeler.Inntil 8 klare bokmerker for eksempel, slik at du kjapt finner frem til de nøkkelfunksjonene du er vant til å benytte.Ryggekamera med en klar grafisk presentasjon av plassen du kommer til å bruke, er også et godt hjelpemiddel i en så svær bil. Front og top-view kameraer kan også være gode å ha ved parkering.Mekanisk er det først og fremst girkassa som er ny. En 8-trinns automat befinner seg et sted langt der nede. Koblet til den samme V12-motoren med de samme 453 hestene som før.Men nå sørger kassa for å senke forbruket såpass at utslippet synker fra 388 til 347 gram. Aks-tider blir imidlertid de samme gamle. Nulltilhundre på 5,7 – ganske imponerende i en så stor bil.Disse Mark II endringene gjelder selvfølgelig for alle fantomene, også Phantom Coupé og Phantom Drop Head Coupe der diskret to-farge bruk, kanskje med polert blankt panser, også er et element.Med 3.538 biler satte Rolls-Royce ny volumrekord i fjor. Og du kan jo være glad for at du ikke var blant disse kundene, for nå er altså tiden inne til å skaffe seg den oppdaterte utgaven.Disse siste grammene CO2 er også så dyre at det skulle ikke forundre meg om Mark II blir billigere enn originalen.