-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Facelift for Scirocco
Den ble lansert i 2008 og er blant de eldste medlemmer i Volkswagen-familien. Men mens vi venter på en ny generasjon Scirocco, får den eksisterende modellen en facelift og tekniske oppgraderinger.
Om noen uker er det 40 år og nesten en million biler siden første generasjon Scirocco ble lansert, det skjedde på Genève-utstillingen i 1974. Hva er vel mer naturlig enn at vi møter en oppgradert utgave på årets messe?
Trolig tar det ytterligere 2-3 år før neste generasjon Scirocco lanseres, derfor tar man nå noen kosmetiske grep samtidig som teknikken oppgraderes for å møte utslippskravene i EU6 som innføres til høsten.
Ekstreriørt er det front og hekk som får de største endringene, men blant annet nye lys. Interiøret får også et løft, samtidig som utstyrslisten er oppdatert og mer rikholdig enn tidligere.
Seks motorer står på programmet, og de nye motorene har inntil 19 prosent lavere forbruk, samtidig som effekten er økt. Et element i så måte er at modeller med inntil 220 hk får stopp/start som standard.
Størst effektøkning får de som velger en 2,0 TSI med 180 hestekrefter – denne erstatter nemlig den tidligere 1,4 TSI med 160 hk.
Toppmodellen, Scirocco R, har med 280 hestekrefter 15 fler enn forgjengeren.
Scirocco produseres ved en portugisisk fabrikk nær Lisboa, og den «nye» modellen kommer på markedet på ettersommeren.
Motor: | Effekt: | Økning: | Forbruk | CO2 |
1.4 TSI | 92 kW / 125 hk | (+ 3 hk) | 0,54 l/mil | 125 g/km |
2.0 TSI | 132 kW / 180 hk | (+ 20 hk) | 0,60 l/mil | 139 g/km |
2.0 TSI | 162 kW / 220 hk | (+ 10 hk) | 0,60 l/mil | 139 g/km |
2.0 TSI | 206 kW / 280 hk | (+ 15 hk) | 0,80 l/mil | 187 g/km |
2.0 TDI | 110 kW / 150 hk | (+ 10 hk) | 0,41 l/mil | 107 g/km |
2.0 TDI | 135 kW / 184 hk | (+ 7 hk) | 0,43 l/mil | 111 g/km |