-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Qoros til Genève
Qoros, den nye kineseren, imponerte da den debuterte i Genève i år. Neste år kommer de til utstillingen der med en ny modell.
Qoros, som har brukt året etter debuten til å sette opp en stor salgsorganisasjon hjemme i Kina, og en litt mer beskjeden og «føle-seg-frem»-organisasjon i Europa, forteller nå at ikke bare kommer de tilbake til Genève i 2014, de gjør det med en flunkende ny modell.
Akkurat hvor flunkende ny, forteller de ikke. Bortsett fra at de bekrefter at den kommer på Qoros 3-basis, tilsvarende det understellet som dagens produksjonsmodell 3 Sedan bygges på.
Dermed er det veldig sannsynlig at det blir en versjon av en av de to konseptbilene vi så i Genève: Estate Concept eller Cross Hybrid Concept uten hybrid-delen.
Jeg tipper vel på stasjonsvognen, den er mer distinkt og fyller en nisje som er ganske annerledes enn nisjen til Sedanen. Crossoveren er meget vagere i uttrykket og kan lett bli sett på som en litt mykere versjon av Sedanen.
Det er ikke akkurat det kineserne går for nå.
Sannsynligvis er det også for tidlig å kunne vente seg noen hybridversjon derfra ennå. Oppskriften, med den 1,2-liters motoren, trenger nok fremdeles en modnings-, test- og evalueringsperiode.
Qoros lover at det skal ta maksimalt ett år mellom hver nye modell, samtidig som de gikk ut og lovte oss kvalitet og design som vi ikke er vant til fra den kanten av verden.
Akkurat det ble bevist i konkrete former sist september da 3 Sedan ble den første bilen utviklet og bygget i Kina som skåret fem stjerner i EuroNCAP øvelsene.