-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sensasjon: Nytt fra Morgan
Morgan boblet nesten over av nyheter i Genève. Det er ikke hver dag.
Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Hva med for eksempel en utrolig advarsel på toppen av V2-motoren på trehjulingen. «Danger Hot» sto det med rød skrift oppå et deksel som ødela hele det nydelige bildet av en skikkelig maskin der ute i det fri.
Dersom amerikanerne virkelig krever at man må bygge inn en advarsel om noe som burde være så opplagt, ser det dårlig ut for entusiast-femtiden.
Eller hva med sideblåser på en Plus 8? Det er mulig det ikke er flunkende nytt, men jeg har ikke lagt merke til det før.
Utrolig tøft med blårøyk og skadelige stoffer omtrent rett under rumpa di – men er slike blitt lov i Norge nå? Jeg husker det var noen problemer rundt dette temaet første gang vi tok ut en Viper i Norge.
Skinnvarer
Så er det nok ikke helt nytt, den store kofferten med preget Morgan-logo til å hekte bakpå en slik bil heller, men det er jo så fantastisk stilig. Og opplagt noe som kommer igjen.
Sbarro hadde sydd skinntasker som skulle festes utenpå en av hans merkverdigheter, og Pininfarina viste en helt ny form for bagasjefutteraler på sin sykkel.
Vi ser kanskje en trend igjen.
Men det som virkelig var nytt hos Morgan, og da mener jeg Nytt som i Nytt, var Aero-modellen. Du kan selvfølgelig innvende at den har vært i produksjon i 15 år og vært bygget i 1250 eksemplarer.
Men her har du en modell der karosseriet er lettere modifisert, bedre aero foran, clamshell-form der bak.
Mer vind i seilene?
Dessuten kommer den kun som åpen, men med muligheter for en fast hardtop, den har et nytt aluchassis, stivere enn før, den har endret opphengningen, fått sperre i diffen og en ny sekstrinns transmisjon med manual-skiftere under rattet.
Hvis ikke dette kan kalles nyheter (i Morgan-sammenheng) så vet ikke jeg.
Dessuten har den fått et helt nytt dashbord. Fremdeles retroinspirert ble jeg fortalt i etterkant. Men da var jeg så overveldet at jeg glemte å se etter.
Morgan-salget i Norge ble halvert i fjor. Nå er det på tide at noen reagerer på alt det nye derfra, slik at bestanden kan øke litt igjen.