-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tredje modell på tre år
For tredje år på rad stiller Qoros i Genève med en produksjonsklar modell. Men Europa er foreløpig ikke prioritert.
I 2013 var det sedan, i fjor en femdørs hatch, begge med betegnelsen Qoros 3. I år er turen kommet til Qoros 3 City SUV. «Perfekt for urban cruising og landeveiskjøring», hevder Qoros.
City SUV-en er ikke ulik kombikupeen, men har ekstra bakkeklaring, større hjul og ekstra plastbeskyttelse langs kanaler og skjermer. Kombinert med høyere sittestilling, skal det få deg til å assosiere bilen med noe som trives utenfor asfaltjungelen.
Egen sky
Dessuten har Qoros gode tilkoblingsmuligheter for smarttelefoner og spesialutviklede app-er under paraplybetegnelsen QorosQloud.
Den tredje Qoros-modellen ble lansert i Kina i desember. Der har de etablert et ganske omfattende salgsapparat allerede.
Men det er liten tvil om at bilene er utviklet med tanke på eksport, de har blant annet gått helt til topps i EuroNCAP kollisjonstester som eneste Kina-merke.
Men når man har verdens største bilmarked rett utenfor døra, er det kanskje ikke første prioritet å få startet salget på andre kontinenter. Så i Europa har man foreløpig satt opp to testmarkeder, Slovenia og Slovakia.