-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
SsangYongs nye Tivoli
SsangYongs kompakte crossover er i dag lansert i Korea. Målet er å friste unge kjøpere.
42 måneder og 350 milliarder koreanske won (ca. 2,5 mrd. NOK) har det kostet å utvikle den kompakte crosseren, og SsangYong fremhever design, plass og sikkerhet som bilens viktigste attributter.
Som tidligere nevnt er navnet inspirert av byen Tivoli utenfor Roma, ikke av Tivoli i København.
Korando var vel den første modellen fra den koreanske produsenten hvor design var vektlagt, og Tivoli følger opp denne inspirasjonen i en mer kompakt form.
Juke-utfordrer
Bilens fysiske mål er 420 x 180 x 159 cm over en akselavstand på 260 cm. Dermed er den for eksempel noen centimeter større enn en Nissan Juke i alle retninger. Et bagasjerom på 423 liter er 70 mer enn i Juken.
SsangYong sikter seg inn mot et ungt publikum, og dermed er tilknyttingsmuligheter for elektroniske leker et must. Interiøret leveres i tre farger, sort, beige og rødt hvor sistnevnte anbefales til de som ønsker en sportslig look.
Bensin og diesel
Motorutvalget består av 1,6-litere for bensin og diesel. Den nyutviklede bensinmotoren yter 126 hk og har et dreiemoment på 160 Nm. Standard girkasse er sekstrinns manuell, men en sekstrinns automat er alternativet.
Smart Steer påvirker styreresponsen i tre nivåer, Normal, Comfort eller Sport. Standard hjulutrustning er 16-tommere med 205/60 dekk, men man kan også få Tivoli levert med 18-tommere og 215/45 profil.
Europeisk premiere for Tivoli finner sted på Genève-utstillingen i mars, og de første bilene kommer etter planen til Norge i august.