-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Første ladbare koreaner
Hyundai har stor suksess med sin Ioniq. Nå kommer en tredje variant som kan speede opp salget ytterligere.
Så langt har Hyundai lansert Ioniq i to versjoner – som elbil og som vanlig hybrid, sistnevnte den første direkte konkurrenten til Toyota Prius. Begge har fått en varm mottagelse i det norske markedet, og så langt er det registrert 1136 nye Ioniq fordelt på 839 elbiler og 297 hybrider.
Les også: Best på rekkevidde etter Tesla
Lange køer
Køen blir neppe mindre når den tredje varianten nå slippes – Ioniq Plug-in Hybrid.
Bilen har en 1,6-liters bensinmotor med 105 hk og 147 Nm kombinert med en elmotor på 45 kW (61 hk). Hyundai oppgir ikke samlet effekt, men en kraftigere elmotor sørger for mer krefter enn de 141 hk / 265 Nm som hybriden uten lademulighet har.
Den store forskjellen er imidlertid Li-Ion batteripakken med en kapasitet på 8,9 kWt.
Kan dekke hverdagsbehovet
akkurat det samme Toyota oppgir på sin nye Prius Plug-in. Langt til ladehybrid å være, og nok til at mange kan gjøre unna den daglige kjøringen på eldrift.
En vesentlig forskjell fra Toyota-modellen er at Hyundai benytter sin egne dobbel clutch girkasse i Ioniq-modellene, i motsetning til Toyotas CVT-kasse som vi ikke er spesielt begeistret for.
Snittforbruk ifølge NEDC er 0,11 liter på mila (på nivå med Toyotas 0,1 l/mil), tilsvarende et CO2-utslipp på 26 gram per kilometer (Toyota har 22 g/km).
Mye utstyr
På utstillingen står også en selvkjørende (autonom) Ioniq utstilt for å indikere hvilke fremtidsmuligheter som ligger i denne plattformen.
Ioniq Plug-in Hybrid kommer til Norge på ettersommeren, og prisene er fortsatt ikke klare. Men vi kan vel anta at de i alle fall ikke blir høyere enn prisnivået Toyota har lagt sin Prius Plug-in på. Den starter på kr 324.000.