Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)
Oppgradert Nissan Qashqai. (Foto: Øivind Skar)

Oppgraderer Qashqai til et nytt og bedre liv

Nissans i særklasse viktigste bil i Europa, Qashqai, gjennomgår nå en aldri så liten oppgradering for å komme seg ut av midtlivskrisen.

Publisert Sist oppdatert

Det er med biler som med mennesker – de fleste havner i en eller annen form for midtlivskrise. De er rett og slett ikke like attraktive som da de var unge/nye.

For biler skjer det etter rundt tre år, og det er der Qashqai er nå. Så derfor har Nissan åpnet verktøykassen og retusjert front og hekk slik at bilen framstår som litt tøffere.

Videre er tykkelsen på glasset i sidevinduene økt og generell lyddemping forbedret, alt for å komme kritikken mot innvendig støy i møte.

Også setene er forbedret med lengre sittepute og bedre sidestøtte. Oppgradert Qashqai kan leveres med et større glasstak som nær dekker hele taket, LED-lys er på plass sammen med adaptive hovedlys og D-formet ratt.

Men enda viktigere: Radarstyrt cruisekontroll som en del av ProPILOT løfter Qashqai til første generasjon selvkjør.

Her tar bilen hånd om kantlinjene og avstanden til bilen foran. Innebygd køfunksjon gjør at Qashqai følger køen uten at føreren behøver å foreta seg annet enn å holde i rattet.

Som den mest kjøpte SUV/crossover i EU i fjor og den åttende mest kjøpte bil uansett klasse, er naturligvis Qashqai usedvanlig viktig for Nissan. Siden lanseringen i 2016 har 2,3 millioner kunder valgt Qashqai.

Også i Norge posisjoneres Qashqai solid som 17. mest kjøpte personbil i fjor, ned fra 12. plass i 2015.

Oppgradert Qashqai er på plass i Norge i august.

Powered by Labrador CMS