-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Peugeot på mobilmesse
Peugeot orket ikke vente helt til Genève i neste uke med å vise sin nye konseptbil. De lot den få sin premiere på Mobiltelefonmessen i Barcelona som startet i dag.
Jeg er enig i at Paradox kanskje ikke er verdens beste navn for en attraktiv bilmodell. Men egentlig kunne Peugeot godt ha kalt dette nye konseptet sitt det – og ikke Instinct – for den er jo et paradoks.
Eller hva ellers skal man kalle en bil som gjør alt den kan for å fremstille seg som selvkjørende, samtidig som den er en bil som virkelig engasjerer den engasjerte bilkjøreren.
Dem om det.
La meg også føye til at det begynner å bli ganske slitsomt å få beskrivelser som bare inneholder buzz-ord som Cloud, og Internet of Things, og Chatbot – men når man for det første har en veldig tett avtale med Samsung og samtidig skal demonstrere blant annet dette samarbeidet på en mobilfon-messe, er det vel naturlig at vi ikke slipper unna.
Det jeg syns er litt spennende er at den bilen jeg foreløpig bare har sett disse computergenererte bildene av (hvorfor gjøre dem så dystre når man har alle muligheter til å legge inn sol&sommer?), er at vi helt sikkert har spor av et nytt designspråk her.
Gilles Vidal, designsjefen, har i det siste lagt ut mengder av bilder på sin Insta-konto av sykler og armbåndsur og båter - som klart viser at det begynner å bli en ny måte å se objekter på der.
Og vi ser det i denne bilen, en front som har litt av det samme «nå-kommer-jeg-og-spiser-deg-preget som Lexus, men uten å være like aggressivt.
Vi ser det på de dristige dørløsningene. Vi ser det på coca-cola fornemmelsen langs siden – konveks – konkav – konveks, i alle tre dimensjoner.
Og vi ser det på hvordan de behandler hele volumet. Det er slik Audi kunne gjort med Avant-tankegangen sin. Peugeot kaller det Shooting Brake.
Det lille glimtet vi får av interiøret tyder også på at de som jobber med stoff og farger under sjefen for konsept-design, Matthias Hossann, har funnet elementer som virkelig kan bli en vei fremover.
Bare se på overflaten i de setene for eksempel. Og et hi-tech preg som ligger milevidt fra skinn&tre.
Vi vet ikke noe om hvordan Peugeot ser for seg evt. drivlinje, men det er jo akkurat like lite interessant som i-Device og 7,9-tommers skjerm. Det er jo bare å finne på noen ord.
Det som betyr noe er at vi finner spor fra dette paradokset, sorry – jeg mente Instinktet, hos Peugeots produksjonsmodeller fremover.
PS!
Den store nyheten fra mobiltelefonmessen i Barcelona er for øvrig at Nokia 3310 er tilbake! Lisensprodusert av noen helt andre, men den ser ut akkurat som før.