-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Peugeot på mobilmesse
Peugeot orket ikke vente helt til Genève i neste uke med å vise sin nye konseptbil. De lot den få sin premiere på Mobiltelefonmessen i Barcelona som startet i dag.
Jeg er enig i at Paradox kanskje ikke er verdens beste navn for en attraktiv bilmodell. Men egentlig kunne Peugeot godt ha kalt dette nye konseptet sitt det – og ikke Instinct – for den er jo et paradoks.
Eller hva ellers skal man kalle en bil som gjør alt den kan for å fremstille seg som selvkjørende, samtidig som den er en bil som virkelig engasjerer den engasjerte bilkjøreren.
Dem om det.
La meg også føye til at det begynner å bli ganske slitsomt å få beskrivelser som bare inneholder buzz-ord som Cloud, og Internet of Things, og Chatbot – men når man for det første har en veldig tett avtale med Samsung og samtidig skal demonstrere blant annet dette samarbeidet på en mobilfon-messe, er det vel naturlig at vi ikke slipper unna.
Det jeg syns er litt spennende er at den bilen jeg foreløpig bare har sett disse computergenererte bildene av (hvorfor gjøre dem så dystre når man har alle muligheter til å legge inn sol&sommer?), er at vi helt sikkert har spor av et nytt designspråk her.
Gilles Vidal, designsjefen, har i det siste lagt ut mengder av bilder på sin Insta-konto av sykler og armbåndsur og båter - som klart viser at det begynner å bli en ny måte å se objekter på der.
Og vi ser det i denne bilen, en front som har litt av det samme «nå-kommer-jeg-og-spiser-deg-preget som Lexus, men uten å være like aggressivt.
Vi ser det på de dristige dørløsningene. Vi ser det på coca-cola fornemmelsen langs siden – konveks – konkav – konveks, i alle tre dimensjoner.
Og vi ser det på hvordan de behandler hele volumet. Det er slik Audi kunne gjort med Avant-tankegangen sin. Peugeot kaller det Shooting Brake.
Det lille glimtet vi får av interiøret tyder også på at de som jobber med stoff og farger under sjefen for konsept-design, Matthias Hossann, har funnet elementer som virkelig kan bli en vei fremover.
Bare se på overflaten i de setene for eksempel. Og et hi-tech preg som ligger milevidt fra skinn&tre.
Vi vet ikke noe om hvordan Peugeot ser for seg evt. drivlinje, men det er jo akkurat like lite interessant som i-Device og 7,9-tommers skjerm. Det er jo bare å finne på noen ord.
Det som betyr noe er at vi finner spor fra dette paradokset, sorry – jeg mente Instinktet, hos Peugeots produksjonsmodeller fremover.
PS!
Den store nyheten fra mobiltelefonmessen i Barcelona er for øvrig at Nokia 3310 er tilbake! Lisensprodusert av noen helt andre, men den ser ut akkurat som før.