-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Facelift for Yaris
Toyotas populære småbil er moden for et ansiktsløft. De tekniske endringene er større enn de designmessige.
I Norge er Yaris «Kongen» i småbilsegmentet med 4247 registreringer i 2016, ifølge OFV. Det er nesten like mange biler som de tre nærmeste konkurrentene til sammen – Renault Zoe, VW Polo og Ford Fiesta.
Yaris er tredje mest solgte Toyota-modell i Norge etter RAV4 og Auris, og 95 % av bilene som selges her har hybrid drivlinje.
Derfor er det av begrenset interesse for Toyota Norge at dagens 1,33-liter erstattes med en 1,5-liters bensinmotor. Mer interessant er det at «den nye modellen» får en utvidet sikkerhetspakke under merkelappen Toyota Sense.
For meg ser det ut som den spesielle fronten som ble innført i 2014 er tonet noe ned, og det tror jeg er ganske smart om man skal henvende seg til en bredere kundegruppe. Dagens front kan nok gi et elsk-eller-hat inntrykk.
Nye lykter er på plass foran og bak, og interiøret er frisket opp med nye instrumenter og en større skjerm i tillegg til nye farger. Dere som kjenner modellen godt vil sikkert legge merke til andre forbedringer også.
Ifølge Toyota har Yaris fått mer enn 900 nye komponenter – noe som har medført en investering på 90 millioner euro
Yaris er utviklet av Toyotas designavdeling i Frankrike og produseres i Valenciennes for Europa, Afrika, Nord-Amerika og Midtøsten. I Japan heter den tilsvarende modellen Vitz, og denne eksporteres til andre verdenshjørner.
Den nye Yaris-modellen kommer til Norge i mai, og prisene er foreløpig ikke fastlagt.