-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Facelift for Yaris
Toyotas populære småbil er moden for et ansiktsløft. De tekniske endringene er større enn de designmessige.
I Norge er Yaris «Kongen» i småbilsegmentet med 4247 registreringer i 2016, ifølge OFV. Det er nesten like mange biler som de tre nærmeste konkurrentene til sammen – Renault Zoe, VW Polo og Ford Fiesta.
Yaris er tredje mest solgte Toyota-modell i Norge etter RAV4 og Auris, og 95 % av bilene som selges her har hybrid drivlinje.
Derfor er det av begrenset interesse for Toyota Norge at dagens 1,33-liter erstattes med en 1,5-liters bensinmotor. Mer interessant er det at «den nye modellen» får en utvidet sikkerhetspakke under merkelappen Toyota Sense.
For meg ser det ut som den spesielle fronten som ble innført i 2014 er tonet noe ned, og det tror jeg er ganske smart om man skal henvende seg til en bredere kundegruppe. Dagens front kan nok gi et elsk-eller-hat inntrykk.
Nye lykter er på plass foran og bak, og interiøret er frisket opp med nye instrumenter og en større skjerm i tillegg til nye farger. Dere som kjenner modellen godt vil sikkert legge merke til andre forbedringer også.
Ifølge Toyota har Yaris fått mer enn 900 nye komponenter – noe som har medført en investering på 90 millioner euro
Yaris er utviklet av Toyotas designavdeling i Frankrike og produseres i Valenciennes for Europa, Afrika, Nord-Amerika og Midtøsten. I Japan heter den tilsvarende modellen Vitz, og denne eksporteres til andre verdenshjørner.
Den nye Yaris-modellen kommer til Norge i mai, og prisene er foreløpig ikke fastlagt.