-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BrasilTyskItaliensk superbil
Det er to år siden Emerson Fittipaldi kom til Pininfarina med et forslag. Nå står forslaget på hjul i Genève.
For en gangs skyld ble ikke Pininfarina bedt om bare å tegne en bil.
Emerson Fittipaldi ville nemlig bygge opp en bilprodusent, så han trengte mer enn bare et pent og passende karosseri.
Han trengte karosseri- og chassiskonstruksjon, han trengte endel forskning og testing og – ikke minst – han trengte hjelp til å bygge merkevare.
Tegne bil og legge inn litt ingeniørkunst og teste bilen i den oppgraderte vindtunnelen de har i heimen, er alt sammen oppgaver Pininfarina har vist at de kan.
Men dette med brand-bygging – det var første gang. Og det er jo altfor tidlig å si hvordan de har klart det, bortsett fra at avdukingen gikk glimrende og at bilen allerede har fått masse oppmerksomhet, så de er åpenbart på god vei.
– I alle år har jeg forsøkt å forklare hvordan det er å sitte bak rattet på en vinnende racerbil, sier Formel 1 og Indy-vinneren.
– Det er adrenalin og nesten noe rus-aktig som forener seg i en enorm tilfredsstillelse og glede, og som krever mer av det samme. Nå behøver jeg ikke forklare det lenger, nå har drømmetamet mitt bygget en bil der man kan oppleve det!
Nå hører det med til historien at det ikke er nødvendig at du behersker et slikt kjøretøy med en gang, for den skal bygges i såpass forsiktig opplag at kunden får personlig trening av Emerson Fittipaldi selv, slik at du beveger deg oppover en opplærings-stige som Fittipaldi selv har utarbeidet.
Det vil også bli en egen klubb for eierne, der man byr på trening og racing på en rekke racerbaner over hele verden.
Det sier seg selv at de som blir funnet verdige til å kjøre dette har alle muligheter til å få bygget bilen etter egne personlige ønsker. Både innvendig og utvendig har partnerne sørget for store variasjonsmuligheter.
Og ligger bilen litt utenfor din rekkevidde, kan du trøste deg med litt kjøring på den kommende Gran Turismo Sport på PlayStation4 der bilen vil kunne konkurrere i et helt nytt FIA-backet GT mesterskap.
– Dette er et prosjekt jeg virkelig føler meg beæret over å få delta i, sier Kazunori Yamauchi, Gran Turismo-skaperen og Polyphony Digital sjef.
Og vel ser bilen bra ut – forholdsvis typisk moderne superbiloppskrift, men her og der ser vi tydelige glimt av sobert Pininfarina håndverk. Men det er alt under skallet som virkelig betyr noe for en slik bil.
Der gikk Fittipaldi altså til HWA. Et litt-under-radaren selskap, men knyttet opp mot AMG.
Men det jeg regnet med var en Mercedes-avledet motor viser seg å være en helt ny, spesialkonstruert 4,8-liters selvpustende V8 motor som ikke stopper før ved 9000 omdreininger, og nær toppen produserer den 600 hester og 420 Nm.
Tørrsump, åtte-i-en eksos og en integrert sekstrinns klikk-klakk kasse hører med.
Men finner selvfølgelig ren racingoppskrift hele veien, også når det gjelder mulighetene for å sette opp bilen. Den måler 460 x 198 x 113 cm, akselavstanden er på 2,7 m og den veier rundt 1000 kg.
Og – noe av det beste med akkurat denne – ikke en antydning om toppfart eller at den går til hunder på under 2,3. Her kan kunden nøye seg med trygt å stole på at varene leveres.