-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sbarro – som alltid
Er det en ting som er sikkert med Genève-utstillingen og meg, er det at de første skrittene går rett til Sbarro.
Standen til denne glade italieneren som gjorde racing-bygger-karriere i Sveits og nå driver skole for alle som vil lære alt om å bygge egen bil i Frankrike (rett oppi lia for Genève), er garantert alltid å bringe frem kjempestore smil.
Med mindre du er i Genève for å dypgrave i de siste finessene til den nye Polo Cross da, eller sjekke ut markedsmulighetene for den nye Insignia. I så fall vet du sannsynligvis ikke at han finnes i det hele tatt.
Men her er det alltid noe klin gæernt. En nybygget bil som ser ut som om den vant Mille Miglia 1952 – i går. Eller en motorsykkel med en Ferrarimotor. Eller en kjempe som ser ut som en Bugatti Royale, med en 16-sylindret rekkemotor. Bygget av fire vanlige produksjonsfirere bak hverandre.
Jeg aner jo egentlig ikke hva han har å by på i år heller, bortsett fra noen bilder jeg har sett.
Av ARCAD for eksempel, som ser ut som en gresshoppe-racer. Høy, med store hjul langt ute i alle hjørner og masse motor i frisk luft langt der bak. 4,6 liter og 270 hester, og den ser ut som den veier 35 kg. Sikkert helt sprø.
Eller Mojave som ser ut som et flyvende garderobeskap – på langs. Han har sikkert en klar tanke her også, og elevene hans, som bemanner standen i hele utstillingstiden, pleier alltid være gode på å tolke sjefens intensjoner, så de kommer sikkert til å fortelle meg mer.
Men dette er heller ikke noe puslete greier. 4 liter, 294 hester og fem gir er det jeg foreløpig vet. Og det er det som er så gøy med disse sakene: uansett hvor vilt det er, så er det alltid kjørbart.
Men hva Pendo-Tracto er har jeg ikke den fjerneste peiling på. Den ser ut som en trehjuls motorsykkel i Batman-stil, men det kan jo faktisk se ut som om forhjulet er meget mer en kule enn et hjul.
Vi kan vente hva som helst fra denne mannen, i mange år opererte han med senterløse felger.
Og den siste jeg vet om nå er jo faktisk forkule-drevet. Navnet forteller det. Tracto-Sphere heter den – trukket av en sfære. Den ser sånn ut også, og jeg er overhodet ikke i stand til å se for meg hvordan jeg kommer til å oppfatte denne.
Men han kaller den 400 kubikk og hybrid og null gram CO2 og 55 og 5 hester, så dette kommer til å kreve forklaring.
Som sagt – han her er orienteringspost nr. 1 på Genève-løypa, også i år.