-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Snart vil køen øke
Mange har meldt sin interesse for Hyundai Kona, spesielt elbil-utgaven. Om noen uker får vi detaljer som kan utløse et salgsskred.

Det er lange ventelister på «folkelige» elbiler i Norge, og foreløpig er det vel bare Nissan som snakker høyt om moderat leveringstid.
Hos Volkswagen er det opptil et års ventetid på e-Golf, og stort bedre er det vel heller ikke med hensyn til Hyundai Ioniq.
Den første informasjonen Hyundai nå slipper om sin Kona Electric, tyder på at også denne vil generere lange køer.
Hyundai Norge opererer i en pressemelding med «over 15.000 potensielle kunder» på Kona. Jeg har selv registrert meg på denne listen, men kun for å innhente informasjon, og det har flere av mine kolleger også gjort. Å kalle oss «Potensielle kunder» er nok å ta i litt hardt.
«Markedsdirektør Christian Stenbo hos Hyundai Norge regner med noe frafall når kontrakter skal skrives til våren, men han sikter mot at 1/3 av de på listen vil skrive kontrakt», heter det videre i meldingen fra Hyundai.
Det høres kanskje en smule optimistisk ut, men i dag kommer informasjon som kan stimulere interessen kraftig.
Vi får nemlig vite at Kona skal leveres med alternative drivlinjer, og at den største batteripakken gir en rekkevidde på 470 kilometer etter den nye WLTP-standarden (som skal være langt mer realistisk enn NEDC-metoden).
Ta for eksempel Opel Ampera-e som etter WLTP-metoden har en rekkevidde på rundt 380 kilometer, mot 520 km etter NEDC. Mye tyder på at Kona får rekkevidde på nivå med langt dyrere Tesla-modeller.
Den får i tillegg kraftig elmotorer med inntil 204 hestekrefter.
De første utgavene av Kona Electric kommer til sommeren, men om du besøker en Hyundai-forhandler kan du se Kona med bensinmotor, slik at du i alle fall får dannet deg et inntrykk av størrelsen. Kanskje får du sågar en prøvetur.
Det blir interessant å se om Hyundai klarer å matche Nissans leveringssituasjon når de entrer markedet med sin elektriske Kona til sommeren.