-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Over Alpene på egne hjul
Det er to typer historier om italienske spesialkarosserier på bilutstillingen i Genève. I år valgte Touring den hyggelige.
Den ene versjonen, og den er jo den morsomste, er om det nesten ferdige kunstverket som lastes om bord på en tildekket lastebil som kjører i full fart mot Genève mens folk baki der banker ut de siste kurvene og dekker den så godt de kan med lakk.
Bilen trilles i land ved messehallen, fem minutter over deadline, med lakken fremdeles dryppende.
Det er sant, jeg har selv vært med på det.
Så er det den andre, der det enestående unikumet som absolutt ikke kan erstattes – ikke på kort varsel i hvert fall, kjøres hjemmefra og til Genève. Avslappet, pent vær, alt under kontroll.
Carrozzeria Touring brukte denne løsningen i år.
Kanskje hadde de så god tid fordi bilen deres egentlig er kjent fra i fjor.
Da viste designsjefen deres, Louis de Fabribeckers, sin Sciàdipersia. Bygget på en stor Maserati som du kjøper rett fra hylla. Leveres til Touring i Milano, og så mekker de en ny versjon til deg. Bare for ti utvalgte kunder sa de i fjor.
Bare for 15 sier de i år, og det er det antallet de skal bygge denne nye i også.
Foreløpig er denne Sciàdipersia Cabriolet den eneste som finnes. Og jeg sa vel i fjor at jeg var såpass begeistret for coupèen at det ville ikke gjøre meg noe om den forble den eneste.
Akkurat det samme med årets – jeg klarer ikke å synes den har attraksjoner, andre enn å være annerledes.
Men det skal de Fabribeckers ha – han valgte en lekker leveringsprosedyre. Han satte seg i bilen og ga seg ikke før de stoppet i Genève.
Og tro ikke at han valgte den enkleste veien. Her var det ikke snakk om gjennom Mont Blanc eller no’ – her var det den riktige Grand Touren over St. Bernhard – 2.469 meter (som Galdhøpiggen) og snø på alle kanter og strålende vær.
Da kan bilen være akkurat som den vil – taket ned er definitivt en formildende omstendighet.
de Fabribeckers påstår at proporsjonene er litt annerledes enn coupéens, men fremdeles er Maseratis egen Grancabrio så vellykket at jeg ikke skjønner hvorfor noen skal tukle med den.
Men i hvert fall har Touring klart å beholde fire skikkelige seter.
Jeg skal selvfølgelig bort å hilse på når bilen står avduket på standen, men jeg har en følelse av at jeg ikke kommer til å bruke mye tid der.