-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Fargerik fremtid hos Skoda
Jeg blir nesten i godt humør av de flotte konseptene Skoda varter opp med for tiden. Her får vi en forsmak på en bil som kommer et stykke inn i 2020.
Foreløpig heter denne gule kreasjonen som ble avduket i Genève i dag Vision iV. Det blir garantert ikke betegnelsen når bilen settes i produksjon neste år en gang. Det blir spennende om de nok en gang klarer å finne et navn som starter på K og slutter på q, eller om de velger noe annet denne gangen.
Under bilen ligger Volkswagens MEB plattform som vi etter hvert møter i stadig flere former – senest i Volkswagens kule Buggy og Seats spennende el-Born.
Vi ser en sporty crossover med coupé-aktig taklinje og markante hjulbuer, og selvsagt gjør gulfargen den ekstra kul. Bilen har en lengde på 467 cm, en bredde på 193 cm og en høyde på 161 cm.
Dermed befinner vi oss i landskapet rundt Kodiaq med hensyn til format, selv om konseptet ser vesentlig mer smidig ut. Kan det tenkes at Skoda første MEB-baserte modell blir en sjuseter siden den kun mangler 2 cm på lengden til Kodiaq?
Fronten har en horisontal lysstripe som strekker seg hele veien mellom LED Matrix hovedlysene. Dørene har ikke hendler – de åpnes ved lett berøring av autorisert personell. Sidespeil fins heller ikke – de er erstattet av videokameraer med 180 graders dekning.
Drivlinjen består av to elmotorer – en på hver aksel – med en samlet effekt på 225 kW (306 hk). Kreftene sendes til de hjulene som har best grep.
Konseptet har en oppgitt rekkevidde på 500 kilometer etter WLTP-standarden, og batteriet kan lades til 80 prosent i løpet av en halv time.
Ved å benytte laser-scannere, radar-sensorer og kameraer navigerer konseptet seg trygt frem, og i gitte situasjoner kan det ta over for sjåføren og til og med parkere automatisk.