-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Fargerik fremtid hos Skoda
Jeg blir nesten i godt humør av de flotte konseptene Skoda varter opp med for tiden. Her får vi en forsmak på en bil som kommer et stykke inn i 2020.
Foreløpig heter denne gule kreasjonen som ble avduket i Genève i dag Vision iV. Det blir garantert ikke betegnelsen når bilen settes i produksjon neste år en gang. Det blir spennende om de nok en gang klarer å finne et navn som starter på K og slutter på q, eller om de velger noe annet denne gangen.
Under bilen ligger Volkswagens MEB plattform som vi etter hvert møter i stadig flere former – senest i Volkswagens kule Buggy og Seats spennende el-Born.
Vi ser en sporty crossover med coupé-aktig taklinje og markante hjulbuer, og selvsagt gjør gulfargen den ekstra kul. Bilen har en lengde på 467 cm, en bredde på 193 cm og en høyde på 161 cm.
Dermed befinner vi oss i landskapet rundt Kodiaq med hensyn til format, selv om konseptet ser vesentlig mer smidig ut. Kan det tenkes at Skoda første MEB-baserte modell blir en sjuseter siden den kun mangler 2 cm på lengden til Kodiaq?
Fronten har en horisontal lysstripe som strekker seg hele veien mellom LED Matrix hovedlysene. Dørene har ikke hendler – de åpnes ved lett berøring av autorisert personell. Sidespeil fins heller ikke – de er erstattet av videokameraer med 180 graders dekning.
Drivlinjen består av to elmotorer – en på hver aksel – med en samlet effekt på 225 kW (306 hk). Kreftene sendes til de hjulene som har best grep.
Konseptet har en oppgitt rekkevidde på 500 kilometer etter WLTP-standarden, og batteriet kan lades til 80 prosent i løpet av en halv time.
Ved å benytte laser-scannere, radar-sensorer og kameraer navigerer konseptet seg trygt frem, og i gitte situasjoner kan det ta over for sjåføren og til og med parkere automatisk.