-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Neste Octavia RS får stikkontakt
En ny generasjon Octavia er på plass til sommeren, og nå er også toppmodellen avduket. Ikke overraskende blir den ladbar med tilnavnet iV.
Octavia RS er populær både som ny og brukt. Den har de praktiske egenskapene mange familier trenger kombinert med lekne kjøreegenskaper og overkommelig pris. Den blir neppe mindre spennende nå som den elektrifiseres.
I stedet for toliters turbomotorene den har vært utstyrt med har Skoda nå plassert en 1,4-liters TSI turbomotor med 150 hester under panseret, og kombinert den med en elmotor som yter 85 kW.
Sammen gir disse en systemeffekt på 245 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter.
Kreftene sendes til hjulparet foran gjennom en 6-trinns DSG dobbel clutch girkasse. Ved å anvende hybridteknologi oppnår Skoda et gjennomsnittlig CO2-utslipp på 30 g/km målt etter WLTP-syklusen. Dermed innfrir Octavia RS iV allerede Euro6d – utslippskravene som innføres fra 2021.
Batteripakken har en kapasitet på 37 Ah, tilsvarende 13 kWh, og skal ifølge Skoda gi en rekkevidde på inntil 60 kilometer på ren batteridrift. Den momentsterke elmotoren skal gi kjapp akselerasjon selv når bilen kjøres elektrisk.
I Sport-modus henter bilen ut maks effekt fra begge motoren, og med full gass passerer du 100 km/t i løpet av 7,3 sekunder. Potensiell toppfart er 225 km/t.
Progressiv styring og dynamisk innstilling av bilens sportschassis gjør at den kan tilpasses dine ønsker, enten du vil ha maks komfort eller sportslighet.
Designmessig skiller Octavia RS seg fra sine mer moderate søsken ved en rekke detaljer, som spesielle LED tåkelys, 18-tommers felger og røde bremsecalipere. Grillen, luftinntakene, aeroflaps og diffuser er sortlakkerte.
Kombien har sort hekkspoiler mens takspoileren på stasjonsvognen er i bilens farge.
Innendørs er det også sort som dominerer. Det 3-ekede sportsrattet har RS-logo og hendler for betjening av girkassen. Standardsetene er trukket med sort stoff, men bestiller du Ergo-seter er disse trukket i Alcantara og skinn.
Klarer du deg med litt mindre effekt kommer det også en Octavia iV som ladbar hybrid, men her er effekten redusert til 204 hk / 350 Nm, og du går i tillegg glipp av de kule RS-detaljene.