-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nei til Golf Cabrio i Norge
Små endringer og for lite volum er begrunnelsen for at Volkswagen fortsatt sier nei til Golf kabriolet i Norge.
Gammel plattform, små forandringer og lite volum i Norge, er svaret produktsjef Jan Tore Kopperud oppgir som årsak til at Volkswagen-importøren også i 2016 dropper Golf kabriolet. 2014 var det siste året bilen ble solgt som ny i Norge.
Det hjelper altså ikke at Europas mest kjøpte sommerbil står på IAA i Frankfurt både faceliftet og utstyrt med Euro 6-motorer. Fronten er endret og nye interiørfarger står også på 2016-programmet.
– Vi synes oppgraderingen er for liten. Fortsatt bygges bilen på plattformen til Golf 6 mens Audi A3 er flyttet over på nyeste plattform, fortsetter Kopperud.
Kopperud mener at om Golf kabriolet hadde fått nyeste plattformteknologi, ville den også vært mer aktuell i Norge.
– Vi får ikke nødvendigvis alt vi vil ha, sukker Kopperud, og trøster norske kabrioletentusiaster at Beetle fortsetter som før. For ute er også ståltak-kabrioleten Volkswagen Eos.
Etter siste oppgradering tilbys Golf kabriolet med fire bensinmotorer (105/125/150/220 hk) og to dieselmotorer (110 og 150 hk).
Ikke en gang den gode 2014-sommeren satte fart i 2015-kabrioletsalget. Tall fra OFV viser at det ved inngangen til september var nyregistrert 154 kabrioletmodeller mot 196 (-21,4 prosent) på samme tid i fjor.