-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Marginalisert volumselger
Norges suverent mest solgt bil gjennom tidene kommer nå i ny innpakning. Du får neppe se den hos din VW-forhandler.
Volkswagen Golf stasjonsvogn har vært en meget populær familiebil siden den byr på godt med plass til en budsjettvennlig pris.
Men når Volkswagen nå lanserer åttende generasjon Golf stasjonsvogn og Golf Alltrack, er ikke lenger modellen interessant for Norge.
Med få unntak har Golf vært Norges mest solgte bilmodell i årevis. Bare i perioden 2010 til i dag er det ifølge OFV registrert 105.184 nye Golf på norske skilter.
I toppåret 2014 sto stasjonsvognen alene for 2543 enheter, tilsvarende 26,3 prosent av det norske Golf-salget det året.
Men så startet nedgangen – 2018 var antallet redusert til 639 biler for så å falle helt ned til 183 i 2019. Hittil i år er antallet 8, noe som selvsagt skyldes generasjonsskiftet.
Den viktigste faktoren er selvsagt den stadig økende interessen for elbiler i Norge. e-Golf står for 41,1 % av Golf-registreringen i dette tiåret, og da må vi i tillegg huske at den bare har vært med i regnestykket siden 2014.
Hittil i år utgjør elbilen 97 prosent av det norske Golf-salget, kun 140 biler er utstyrt med fossilmotor, derav 8 stasjonsvogner.
Nå har fortsatt den norske VW-organisasjonen tro på at de skal selge Golf, selv om ID-modellene har hovedfokus i organisasjonen, men det vil primært dreie seg om nisjemodeller som Golf GTI samt GTE og en ny, ladbar innstegsmodell.
Golf stasjonsvogn kommer ikke med noen av disse løsningene, og dermed blir den så marginal at den ikke får plass i VW-importørens sortiment.
Det er sikkert kollegene deres i Møllers Skoda-organisasjon glade for – de får flere varianter av nye Octavia med drivlinjer som passer perfekt inn i det norske avgiftssystemet.