-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Volkswagen Golf R32
Vi har blitt glade i Golf GTI med 200-hesters turbomotor. Nå overgås den av R32 som stiller med samme 250-hesters V6-motor som Audi A3 har.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Akkurat som Alfaen er R32 utstyrt med firehulsdrift, men det skulle man ikke tro når man er ute på banen. Den oppfører seg som en grevling – eller forhjulstrekker som det egentlig heter.
Den understyrer, og man merker ikke mye til at drivkrefter sendes til bakdekkene gjennom svingene.
Og på samme måte som hos Alfaen har R32 kul motorlyd fra V6ern, men det kunne godt vært mer. Motoren drar veldig jevnt oppover turtallsregisteret, men det blir ikke særlig sportslig.
Pluss noteres for DSG-gear, som fungerer svært godt både som automatkasse og når man vil geare selv. Stilen er godt gjennomført, med brede skjermer, tøffe felger, og fine detaljer utvendig og innvendig.
Motor: V6, 3189 ccm
Effekt: 250 hk v/6300 o/min, 320 Nm v/2500-3000 o/min
0-100 km/t: 6,2 sek
Toppfart: 248 km/t
Vekt/effekt: 1550 kg/250 hk = 6,2
Rundetid: 1:20,0 sek
Pris: kr 677.740,-
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider