-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Den familievennlige Golfen
Her ser du en nærmest umaskert Golf stasjonsvogn. Ingenting tyder på at den skal gjenta fordums suksess i Norge.
Golf stasjonsvogn var i mange år populær som norsk familiebil grunnet god plass og en pris som var oppnåelig for folk flest.
Om vi spoler noen år tilbake ble det ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken registrert 1622 nye Golf stasjonsvogn i 2016, men siden har tallet sunket jevnt og trutt til det stoppet på 183 biler i 2019.
Riktig nok et år da produksjonen stoppet for å gi plass til en ny generasjon.
En av årsakene er den sterkt økende interessen for SUV-er, men en annen forklaring er å finne i «familien».
For den tsjekkiske fetteren, Skoda Octavia stasjonsvogn, ser nemlig situasjonen helt annerledes ut med 3670 registreringer i 2016 og stabilt salg på over 3000 hele denne perioden.
Hittil i år er 97 prosent av alle nyregistrerte Golfer elbilen som snart skal fases ut, og da blir det norske Golf-salget meget begrenset på tross av en splitter ny modell som nettopp har entret markedet.
Kanskje så begrenset at det ikke blir plass til stasjonsvognen i det norske programmet? Vi sjekker ut med importøren:
– Siden Golf stasjonsvogn ikke kommer som ladbar hybrid eller med et aktuelt 4Motion-alternativ har vi valgt å ikke tilby den i Norge, sier kommunikasjonssjef Anita Svanes.
Selv om bilen på disse bildene fremstår som umaskert er det tatt noen grep for å lure oss. Fronten trenger de jo ikke skjule – den blir som femdørsutgaven.
Hekken ser her ut omtrent som på den utgåtte modellen, men slik blir den ikke. Legg merke til at det er brukt både hvit og farget tape på baklyktene.
Med hensyn til interiøret kan du regne med at det overføres direkte fra kombien, inkludert den store infotainment-skjermen og de digitale instrumentene. Eneste forskjell blir den ekstra plassen i baksetet og bagasjerommet.
Nye Golf stasjonsvogn vil være på plass i løpet av høsten i de markedene hvor den skal selges.