-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Neste Golf, nesten avkledd
Her ser du åttende generasjon Golf som snart skal avdukes. Den får noen drivlinjer som kan bli svært interessante for Norge.
Bilen på disse bildene er en nærmest umaskert prototyp på den kommende Golf GTE – et tegn på at den ganske snart skal vises offentlig. Trolig skjer det i oktober.
Men ikke la deg lure. Selv om kamuflasjen er minimal er den smart utført.
Hvis du for eksempel ser nærmere på lyktene oppdager du at de blir annerledes enn hva kamuflasjen narrer deg til å oppfatte.
Frontlyktene er mye lavere enn de fremstår med kamuflasjen, og de er delvis integrert i støtfangeren. Legg også merke til at den nye VW-logoen som ble presentert i Frankfurt er på plass i grillen.
Også i hekken er det benyttet smart kamuflasje. Trolig har lyktene her sin endelige utforming, men støtfangeren har kamuflasjetape i bilens farge over de falske eksosrørene og diffuseren.
Som nevnt er dette GTE-versjonen, den ladbare hybriden. Vi legger merke til at ladeporten som har sittet i fronten under logoen er flyttet til venstre forskjerm. Det er nok mer praktisk i vinterlandet Norge.
Det kommer ingen ny e-Golf, varianten som har dominert statistikken i Norge de siste årene. Den rollen skal heretter innehas av nye ID.3 mens den eksisterende e-Golf skal leve videre et stykke inn i 2020.
Til gjengjeld kommer to alternative ladbare hybrider – den første en direkte erstatning for dagens GTE med 204 hester. I tillegg lanseres en variant med 245 hester – samme effekt som dagens Golf GTI.
Golf 8 blir første Volkswagen med 48 volt mild hybridteknologi. Av karosseriformene er kombikupe først ut, mens stasjonsvognen følger noe senere. Ifølge våre kilder er det ingen planer om å lage en ny Sportsvan.
Nye Golf skal være på plass i markedet første kvartal 2020, og i de fleste markeder blir den en vel så viktig modell som elbilen ID.3. Men neppe i annerledeslandet Norge.