-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Oppgradert VW Golf er her om kort tid
Ingen enkelt bilmodell har gjort større suksess i Europa og i Norge enn Volkswagen Golf. Nå er dagens utgave snart klar for lansering i oppgradert utgave og BilNorge prøvekjører den på tirsdag og onsdag. Så det er bare å spørre i vei.

VW Golf har vært en formidabel suksess og bestselger i Europa gjennom svært mange av årene siden lanseringen i 1974. I løpet av få år tidlig på 70-tallet skiftet Volkswagen, den gang helt på knærne økonomisk, ut sine bakhjulsdrevne, hekkmotoriserte og teknisk frakjørte modeller med forhjulsdrift.
Det begynte med K70 som Volkswagen arvet fra NSU, så fulgte Passat, Golf og Polo (som egentlig bare var en billigere og enklere utgave av Audi 50).
Felles for bilene var ikke bare forhjulsdrift, men også en designmessig fellesnevner som snart skulle bli Volkswagens DNA og få selskapet til å stråle igjen.
Dagens Golf har klare trekk fra første generasjon. Bilen ble aldri dramatisk endret slik som eksempelvis Toyota Corolla, Ford Escort/Focus og Opel Kadett/Astra, bare videreutviklet. Heller ikke navnebytte har vært noe hett tema.
Ved lanseringen av nåværende Golf, generasjon sju, sa daværende designsjef Walter de Silva at Golf, på grunn av dens posisjon og historie, var den vanskeligste av alle konsernets modeller å endre.
Når oppgradert Golf VII om ikke lenge slippes i Norge, er endringene ikke på noen måte omfattende, snarere en justering. Styrken til Golf ligger i hele tiden å være så moderne og framoverlent teknisk at den alltid er attraktiv og sosialt akseptert i alle lag av befolkningen.
Naturligvis har vi mange spørsmål ved lanseringen. Hvis og når tar VW opp rekkeviddekampen med Opels Ampera-e, og kommer den ladbare Golfen med bedre elrekkevidde og firehjulsdrift? Og hva skjer med dieselmotoren på sikt?
Dersom det er noe du vil vi skal spørre om, så fyr løs og send meg spørsmål via denne linken.
Alle får svar, enten direkte, via BilNorge eller i bladet Bil.