-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Jubileumsutgave
Selvsikker Toyota
Selv om Toyota selger flere biler enn noen annen produsent, tenker de av og til på entusiastene også. Som nå med et spesialopplag av Supra – rettet direkte mot samlere.
Dette er mer eksklusivt enn eksklusivt.
Bilen heter GR Supra GT4 «100 Edition», men hvis du syns 100 høres eksklusivt ut, må du synse en gang til.
Bilen er nemlig utviklet og bygget for å feire at Toyota nå har levert ut nummer 100 av sin Supra GT 4 til en racing-kunde.
Den modellen vi skal snakke om nå er altså en som skal feire GT4-suksessen og som skal bygges som en ren banebil i bare tre eksemplarer.
De er allerede øremerket, en skal til Europa, en til USA og en til Asia – skal vi gjette på museet til Toyota?
Bilen er basert på den 440-hesters GT4 EVO-versjonen som er GT4 homologert. Denne her er imidlertid ikke homologert for noe som helst, så den kan vel egentlig bare bli brukt til hygge og kos – privat – eller må pakkes inn i møllkuler.
Spesialdekor
De tre bilene blir alle levert i den samme Plasma Orange som også vil komme på den Supra Edition Tribute som blir solgt over disk i Europa mot slutten av året.
De får alle spesielle luftehull i panseret og en ny aero-konstruksjon foran som skal øke marktrykket i den enden.
Bak er endringen først og fremst eksos-systemet som skal gi enda mer musikk – hvilket kanskje betyr at du må ha din egen bane for å få luftet bilen – selv en hårete racerbane har støygrenser i disse tider.
Innvendig er det noe som heter Power Stick som du kan regulere motorytelsen med – den skal også fargelegges i den samme intense oransje som utsiden.
Det er noen andre enestående detaljer her også, speil i karbon montert på skjermene, LED lys og sete for en passasjer. Dessuten får du «100 Edition» brodert inn på hvert sete og en medaljong på dashbordet som er bare din og som forteller hvor unik bilen og du egentlig er.
Samleobjekt
Du får også et eget skreddersydd trekk, slik det sømmer seg for en bil som skal samles på.
Siden bilene åpenbart har funnet gode hjem som skal ta vare på dem, allerede, er det kanskje liten vits i å nevne prisen, men allikevel: 220.000 euro.
Kanskje hadde det vært smartere å handle en «vanlig» GT Supra GT4 EVO fra Gazoo Racing allikevel.
Toyota forteller at så langt i år har deres GT4 biler deltatt i mer enn 43 løp og sanket 43 klasseseire og 125 podium-plasser.
Med en av bilene fra den korte tre-bils serien er du i hvert fall garantert at du aldri kan vinne noe. Bortsett kanskje fra noe Pebble Beach aktiviteter om tretti år. Men hvem bryr seg da?