-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Great Wall Souo
Kinesisk Hyper-tourer
Great Wall, som allikevel ikke blir importert til Norge, har lansert en motorsykkel hjemme i Kina. Og ikke en hvilken som helst motorsykkel.
Her kan du trygt spørre, akkurat som da Bugatti Veyron ble lansert: Hva i alle verden, og hvorfor?
Bugattien hadde en kjempestor motor, løste ingen oppgaver som ikke for lengst var løst, og var vel egentlig bare en egotrip for en mektig bedriftsleder – Ferdinand Piëch.
Da Great Wall viste sin Souo tourer på den internasjonale motorsykkelutstillingen i Beijing den 17. mai, ble Wei Jianjun stilt akkurat de samme spørsmålene.
Passion
Svaret var greit: han elsket motorsykler og dette var et passion-prosjekt for ham.
Det underligste med sykkelen er egentlig ikke størrelsen (som vi ikke kjenner) eller vekten (som heller ikke er kommunisert) eller alle kreftene (også en hemmelighet, foreløpig), men at den i det hele tatt finnes.
Det er nemlig ganske vanskelig å finne et sted å kjøre motorsykler i det store riket. Det er forbud mot slikt på en rekke hovedveier, og der de er tillatt er toppfart som regel begrenset til maks 80 km/t.
Derfor finner du ikke mange motorsykkelprodusenter der, og syklene er som regel små (jeg vet bare om to på mer enn en liter) og off-road pregede. Eller – mer og mer – elektriske.
Flat åtter
Så kommer denne giganten – du ser jo at den er svær på bildene, selv uten å ha noe å sammenlikne med – med en flat åtter.
For sikkerhets skyld!
Enestående, tror jeg, i mc-sammenheng.
To liter og hele motoren konstruert og bygget til bare dette, det vet vi – og en åttetrinns dobbel-clutch kasse, «for å gjøre det enklere å kjøre den i gang».
Den har varmesete og varme i styret, frontrute som du styrer opp og ned med en knapp, bransjens største 12,3 tommers berøringsskjerm, LCD instrumentering, en 8155-chip hentet rett fra bilindustrien, og den oppdateres over luften.
Dynamisk fartsholder, blindsone-varsler og automatisk parkeringsfunksjon finner du også der.
Kanskje er ideen å vekke oppsikt internasjonalt? En ORA Funky Cat vil ikke dra på langt nær samme oppmerksomhet.