-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Maserati GT2 Stradale:
Gjør banebil klar for landevei
Først gjorde Maserati en GT2 baneversjon av MC20. Så gjorde de en landeveisutgave av GT2-bilen.
På papiret ser det ikke så voldsomt ut.
I forhold til den vanlige (vanlige??) MC 20 har den nye GT2 Stradale fått 11 bhp mer fra twin turbo V6 3-literen og den har trimmet av seg 60 kg. Dermed blir det 2,8 til 100 – en halvt sekund raskere enn MC20.
Nå har ikke jeg kjørt noen av dem, men på papiret betyr dette at med 632 bhp og 1365 kg, er Maseratien like rask som McLaren 750 S med 740 bhp – men tyngre, og raskere enn Ferraris 819-hesters PIH Ferrari 296 GTB.
Det er veldig meget GT2 i den nye gatebilen. Samme setup på både chassis og styring – skarp handling regner jeg med at det betyr. Og samme skiver og calipere og bremseklosser og et ABS-system som tenderer mot banekjøring.
Lover ytelser i særklasse
Sammen med masse ny aero, pluss den store bakvingen fra GT2 (med fem posisjoner) som til sammen produserer et marktrykk på 500 kg – i hvert fal når du er oppe i 280 km/t. Og bare den nye støtfangergreia foran sammen med frontsplitteren produserer nesten like høyt marktrykk som hele MC20 bilen gjør i vanlig utgave (ca. 150 kg).
Dette er medvirkende til at du får deg en bil som, sier produsenten: “promises unparalleled sensations and superior performance”.
Samme karbonfiber monocoque som i standardbilen og i GT2, men visse endringer på karosseriet. Først og fremst av praktiske grunner, men da skjer det jo noe med designen også.
Fronten er blitt bredere for å sikre luftstrømmene og det er blitt mere ventilasjon på panseret der designerne har ordnet mønsteret i dem slik at det kan se ut som merkets trident-logo.
Luftehullene bak sies å øke kjølingen av motoren med 16 %.
Interiøret er et sted midt mellom MC20 og GT2. Matt og mørkt, litt mer Alcantara enn i MC20 faktisk. Fire store trykk-knapper – resten finner du bak skjermen.
Én knott
Men kjøremodus velger du fra en fysisk knott. To hovedinnstillinger, Corsa og Corsa Evo – den siste med fire nivåer som blir stadig mer rampete mens vanlig Corsa høres ut som rendyrket Strada.
Forgjengeren, MC12, hadde stor suksess i forskjellige racingklasser. Da FIA startet GT1-mesterskapet i 2010, var bilen allerede fem år gammel, men de tok både fører- og team-mesterskapet, mens Aston Martin hentet produsent-førstepremien.
Det hadde vært morsomt om GT2 hadde vunnet like mye. Da hadde det sikkert sørget for at noe tryllestøv landet på Stradale-versjonen også.