-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Grenseløse Hennesey
For noen er det åpenbart bare å pøse på, hvis du spør etter hestekrefter. Amerikanske Hennessey for eksempel.
Når samtalene kommer inn på selvkjørende biler kan Mercedes-folket lene seg tilbake i stolen og si med en lett blasert mine at «kjære, det hadde da vi i salg allerede for to år siden.»
Når det blir litt Königsegg-aktig prat om 1 hk/kg kan Hennesey-folket like lett nedlatende si at «kjære, der var jo vi for mange år siden»
De satte en salgs uoffisiell verdensrekord, det er mange av dem i denne bransjen, på 435,3 km/t i 2014. Bilen var deres Venom GT med 1200 hester på like mange kilo.
Overkill
Men det var åpenbart ikke nok, for i forkant av årets SEMA har han nok sagt til seg selv at «her må noe gjøres».
Det han gjorde - i tillegg til å ta med seg en 774-hester kompressormatet Mustang kabriolet og en 650-hesters, like mye kompressor der, F 150 - var å bygge en Venom GT opp til 1451 hk ved forholdsvis siviliserte 7.200 omdreininger.
Øker trykket
Resultatet er blant annet 1,17 hk/kg. Og omsatt i drag-tid: litt under 3 sekunder til 100, 160 på 4,4 og 200 mph (322 km/t) på 12,8. De har også simulert en toppfart på 451 km/t før det hele flater ut.
At bilen virkelig sto på SEMA var en overraskelse for de som følger dette eksklusive segmentet nøye. Alle har nemlig (visstnok) ventet på den nye Venom F5, og at det var den som skulle ha en motor i 1400 hk-området.
Den nye bilen kommer den, bekreftet John Hennesey, men siden verken Königsegg eller Bugatti står på stedet hvil, syntes han det var like greit å legge en ny markør med en gang.