-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Debut på Auto Guangzhou
HiPhi utfordrer med hypersportsbil
HiPhi er den ferskeste kinesiske produsenten som har etablert seg i Norge. Om et par dager viser de en ny modell i hyperbilklassen på bilutstillingen Guangzhou Auto – her får du en forsmak.
I stedet for å etablere sitt utstillingsvindu i et nærmest bilfritt Oslo sentrum, valgte HiPhi å plassere sin «Oslo»-avdeling på Strømmen Storsenter hvor du kan parkere din egen bil i senterets p-hus og vandre rundt på innesko, uansett værforhold.
To modeller er allerede på plass i utstillingslokalene, HiPhi X og Z, og en Y er heller ikke langt unna. Prisene for de to førstnevnte finner du her.
Men når bilutstillingen i Guangzhou åpner sine dører til helgen, står en helt ny modell på scenen. Og nå satser produsenten på å utfordre i det absolutte toppsjiktet.
Hyperbil for neste generasjon
HiPhi A defineres som en «hyperbil for neste generasjon» med fire dører og like mange seter. Den skal bygges i et meget begrenset opplag, så regn med pris deretter. Produksjon og utlevering starter etter planen i første kvartal 2025.
Basert på en 800-volts plattform har HiPhi A tre motorer – en foran og to bak – med maks effekt på inntil 1305 hestekrefter. De oppgir null til hundre på rett over to sekunder og toppfart på nesten 300 km/t.
Videre lover de avansert chassis-teknologi med aktiv bakhjuls-styring, CDC aktiv og kontinuerlig demping samt en vektfordeling mellom akslene på 50:50.
Vi loves flere detaljer i tiden fremover, så følg med.